رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هک‌های زنجیره‌ای

در مورد چند هک کریپتویی در سال 2022

۶۲۵ میلیون دلار\Axie Infinity Ronin Bridge
یکی از توسعه‌دهنده‌های Axie با کلیک روی یک متن جعلی باعث به‌ سرقت‌رفتن چهار کلید کریپتوگرافی از ۹ کلید اصلی این پروژه شد. این بزرگ‌ترین هک کریپتویی محسوب می‌شود و طی این حمله Axie Infinity Ronin Bridge ۶۲۵ میلیون دلار از دست داد. این کلیدهای کریپتوگرافی زنجیره متقابل بازی را ایمن می‌کردند و هکرها با به دست آوردن آنها موفق به سرقت دارایی کاربران می‌شدند.

۳۲۵ میلیون دلار\Wormhole
شبکه ورم‌هول، پل ارتباطی میان دو شبکه بلاکچین سولانا و اتریوم است. در دوم فوریه یک هکر از قراردادهای هوشمند روی شبکه ورم‌هول برای ضرب و نقد اترهای بدون وثیقه سوءاستفاده کرد. این هکر پیشنهاد داده بود که این وجوه به اوکراین اهدا شوند. توسعه‌دهندگان پروتکل را متوقف کردند، اما قصد دارند در اوایل آگوست آن را بازگشایی کنند.

۱۸۲ میلیون دلار\Beanstalk
در ماه آوریل یک هکر با استفاده از فلش‌لون توانست به ‌اندازه کافی دارایی جمع‌آوری کند و کنترل پروتکل مدیریتی استیبل‌کوین را به دست آورد. فلش‌لون به وام‌هایی می‌گویند که برای دریافت آن نیازی به ارائه وثیقه و ضمانت نیست و بلافاصله پس از درخواست آن، وام اهدا خواهد شد. این حمله به از دست رفتن ۲۴۸۳۰ اتر و ۳۶ میلیون توکن بینز منجر شد.

۱۰۰ میلیون دلار\Harmony Bridge
۲۴ ژوئن، تیم توسعه استارتاپ هارمونی خبر از یک سرقت بزرگ یکصد میلیون دلاری از پل اختصاصی هوریزن (Horizon) داد. در این حمله که توسط یک هکر اتفاق افتاد، ارزهای دیجیتال مختلفی به ارزش یکصد میلیون دلار به سرقت رفتند.

۸۰ میلیون دلار\Qubit QBridge Hack
پروتکل امور مالی غیرمتمرکز Qubit در یک حمله در ماه ژانویه 80 میلیون دلار از دارایی‌هایش را از دست داد. پروتکل Qubit که در زمینه‌ وام‌دهی دیفای فعال است، رویداد فوق را در یک پست توییتری اعلام کرد و افزود که این هکر از یک نقص در پل بین‌زنجیره‌ای (QBridge) Qubit Bridge بهره برده و این سرقت را انجام داده است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/2ikx
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.