رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بازار خرسی تا هشت ماه دیگر ادامه خواهد داشت

گزارش گری‌اسکل می‌گوید طی پنج یا شش ماه آینده روند بازار همچنان نزولی یا خنثی خواهد بود

با اینکه بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته وضعیت بهتری داشته‌اند، اما مدیر دارایی دیجیتال گری‌اسکل اینوستمنت تخمین می‌زند که بازار تا هشت ماه دیگر سیر نزولی خواهد داشت. «مت ماکسیمو» و «مایکل ژائو»، محققان گری‌اسکل در گزارشی که در ۱۸ جولای منتشر شد، نوشتند که ارزهای دیجیتال هم دقیقاً مانند بازارهای سنتی اقتصادی و مالی، چرخه‌های متغیری دارند. آنها شرایط فعلی صنعت کریپتو را با چرخه‌های قبلی در بازار نزولی مقایسه کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که شاید تا ۲۵۰ روز آینده شاهد افزایش چشم‌گیری در قیمت ارزهای دیجیتال باشیم.

ماکسیمو و ژائو گفته‌اند که چرخه اخیر در بازار نزولی از ۱۳ ژوئن آغاز شده، یعنی زمانی که قیمت واقعی بیت‌کوین به زیر قیمت بازار رسید. قیمت واقعی بیت‌کوین با مجموع ارزش بیت‌کوین‌ها در زمان خرید و تقسیم آن بر بیت‌کوین‌های در گردش به دست می‌آید. آنها افزودند که بیت‌کوین احتمالاً پنج تا شش ماه دیگر شاهد سیر نزولی یا خنثی خواهد بود. این محققان خاطرنشان کردند که چرخه‌های بازار کریپتو (از سقف تا کف) حدود چهار سال طول می‌کشد. از آغاز چرخه فعلی در سال ۲۰۲۰ تا 12 جولای ۲۰۲۲ حدود ۱۱۹۸ روز می‌گذرد.

به گفته ماکسیمو و ژائو، در مقایسه با چرخه‌های قبلی، بیت‌کوین این بار طولانی‌ترین زمان (۹۵۲ روز) را برای رسیدن به اوج خود طی کرد. این امر نشان می‌دهد که صعود بعدی به رکوردهای بالاتر زمان بیشتری خواهد برد.در گزارش آنها آمده است: به نظر می‌رسد در چرخه ۲۰۲۰ دوره اوج نسبتاً طولانی‌تر بوده است. بر خلاف چرخه فعلی در چرخه‌های قبلی صعود و نزول شدیدتر بوده است. این ممکن است به‌دلیل به بلوغ رسیدن در بازار کریپتو باشد.

گری‌اسکل اعلام کرده که هزینه‌های دولت در مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا، سرمایه‌گذاران را ترغیب کرد تا از طریق قرض‌گرفتن، سرمایه خود را افزایش دهند و بتوانند تجارت کنند، اما پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو موضع سرمایه‌گذاران برای مبارزه با تورم تغییر کرد.

این گزارش سقوط استیبل‌کوین ترا، تأخیر در ادغام اتریوم و عدم شفافیت در ارائه‌دهندگان وام متمرکز و صندوق‌های تأمینی را از دلایل تشدید وضعیت بازار و افزایش فروش دانست. با این ‌وجود گری‌اسکل معتقد است که هر چرخه در بازار، این طبقه دارایی را قوی‌تر می‌کند. ماکسیمو و ژائو نوشتند: قیمت دارایی‌های دیجیتال تنها بخشی از این اکوسیستم گسترده است و نشان از توسعه صنعت کریپتو دارد.

با اینکه قیمت بیت‌کوین در مقایسه با دارایی‌های سنتی نوسان بیشتری داشته است، اما شبکه زیربنایی آن همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. ارزش بیت‌کوین در زمان ریزش در سال جاری به ۱۸ هزار دلار هم رسید و اگر به قیمت آن در ریزش سال ۲۰۲۱ (۱۳ هزار دلار) نگاه کنیم، متوجه افزایش قیمتی آن خواهیم شد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/e29g
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.