رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

تأثیر دارد یا ندارد؟ / دو اظهارنظر درباره رگولاتوری رمزارزها

رئیس SEC: «من از همکاران خود درخواست کرده‌ام تا برای ثبت و قانون‌گذاری پلتفرم‌های ارز دیجیتال، به‌طور مستقیم با خود پلتفرم‌ها کار کنند.»

«گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که این روزها به‌شدت از سوی جامعه رمزارزی، به‌ویژه مدیران ارشد کسب‌وکارهای این بازار در آمریکا به‌دلیل آنچه آنها سیاست‌های سخت‌گیرانه می‌نامند، مورد انتقاد است، روز پنجشنبه هفته گذشته ویدئویی را منتشر کرد و در آن برنامه این کمیسیون برای قانون‌گذاری صرافی‌های ارز دیجیتال و محافظت از سرمایه‌گذاران را شرح داد.

رئیس SEC در این‌باره گفت: «من از همکاران خود درخواست کرده‌ام تا برای ثبت و قانون‌گذاری پلتفرم‌های ارز دیجیتال، به‌طور مستقیم با خود پلتفرم‌ها کار کنند.» گری گنسلر در این ویدئو به توضیح تفاوت‌ پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال و صرافی‌های سنتی مثل بورس اوراق بهادار نیویورک پرداخت و درباره حفاظت از مشتریان در برابر کلاهبرداری، دستکاری و سرقت سرمایه صحبت کرد.

در حالی که بسیاری از استدلال‌های این نهاد تنظیم‌گر مالی در آمریکا برای سخت‌گیرانه‌تر کردن فضای رگولاتوری معطوف به نگرانی‌ها بابت تأثیر نوسانات بازار رمزارز بر رفتار کاربران در دیگر بازارهاست، «آنتونیو گارسیا پاسکوال»، معاون بخش تحلیل بازار جهانی در صندوق بین‌المللی پول، در گفت‌وگو با کوین‌دسک گفته است: «ریزش در بازار ارزهای دیجیتال واقعاً بر سیستم مالی بزرگ‌تر از خود تأثیری نگذاشته است.»

او افزوده با اینکه رکود بر بسیاری از پلتفرم‌های ارز دیجیتال فشار وارد کرده، این فشار تا حد زیادی در درون اکوسیستم باقی مانده است؛ بدون اینکه به «اقتصاد واقعی» ضربه بزند. با این حال، پاسکوال عقیده دارد که بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد است و گمان می‌کند که استیبل‌کوین‌های الگوریتمی در نهایت پذیرفته خواهند شد؛ البته ابتدا قانون‌گذاران باید سیاست‌های شفافی را در مورد آنها تعیین کنند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ev3u
1 نظر
  1. […] گری گنسلر رئیس کمیسیون در توییتی ضمن تائید این موضوع اظهار داشت تا زمانی که پلتفرم‌ها با قوانین اوراق بهادار مطابقت داده نشوند، سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال همچنان با خطرهای زیادی مواجه هستند. او در این‌باره گفته است: «اولویت کمیسیون به‌کارگیری تمام ابزارهای موجود برای تطبیق صنعت کریپتو با قوانین اوراق بهادار است.» […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.