صنعت رمزارز با کمک مجلس رسمی خواهد شد / گرایش دولت به تسهیل امور

رضا باقری اصل در کنفرانس بین‌المللی تکنوبلاک گفت: «در سند تحول دولت بخشی به نام رمزارزش‌ها وجود دارد که نشانگر توجه دولت به دارایی‌های دیجیتال است اما دولت دغدغه حفظ سرمایه مردم را هم دارد. مردم رمزارزها را ابزاری برای حفظ تعادل سرمایه خود می‌دانند و توجه آنها به این پدیده نوظهور غیرقابل انکار است.»

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: «در کنار امیدها، بیم‌هایی وجود دارد، اگر به دنبال رشد و توسعه فناوری هستیم باید تمامی جوانب را بررسی کنیم. باید به نقطه متعادلی میان دغدغه‌های حاکمیت و توزیع فناوری برسیم.»

باقری اصل به تحریم اشاره کرد و گفت: «موضوع تحریم‌ها هم هست و می‌توان به وسیله رمزارزها تبعات آن را تاحدی رفع کرد. هیچ فناوری‌ای نیست که ایرانیان مشابه آن را ایجاد نکرده باشند. تحریم‌ برای روسیه تجربه تازه‌ایست و ما پلتفرم‌هایمان را در اختیارشان خواهیم گذاشت.» او در ادامه به موضوع ماینینگ هم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که مصوبه مربوطه تصویب شود. باید بتوانیم از فناوری که اقبال عمومی دارد استفاده کنیم.»

او با بیان اینکه دولت به تسهیل امورات گرایش دارد، توضیح داد: «کارگروهی‌هایی تشکیل داده شده است. این کارگروه‌ها اخیرا به دنبال پیشبرد سندهای قانونی رمزارزها که توسط مجتبی توانگر رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مطرح شده،‌ هستند تا با کمک مجلس صنعت رمزارز به صنعتی رسمی تبدیل شود.» او در خصوص توجه به دیپلماسی سایبری گفت: «می‌توان از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و با تاسیس شرکت‌هایی در کشورهای ایران و روسیه خلق ارزش کرد.»

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است مقررات گذاری باید ریسک‌ها را پوشش دهد و منافع حاصل از فناوری را هم در نظر بگیرد. توجه به رگ‌تک و سندباکس می‌تواند به سیاست‌گذاری کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.