رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

اولین سفارش واردات با رمزارز ثبت‌ شد!

معاون وزیر صمت گفته تا پایان شهریور خبرهای بیشتری در این حوزه به گوش خواهد رسید

معاون وزیر صمت از موفقیت در اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز در هفته جاری خبر داد. علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صمت و رئیس‌کل سازمان توسعه و تجارت همچنین با انتشار توییتی از عمومیت استفاده از رمزارز و قراردادهای هوشمند تا پایان شهریورماه خبر داد و از آن تحت عنوان فصل جدید تجارت خارجی یاد کرد.

به گفته او هفته گذشته اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت گرفت و تا پایان شهریورماه نیز استفاده از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند به‌صورت گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت.

پیش از این در دی‌ماه سال گذشته در اولین جلسه کارگروه مشترک ارزی بین وزارت صمت و بانک مرکزی نهایی‌سازی سازوکار استفاده از رمزارزها در حوزه تجارت خارجی تصویب و پیمان‌پاک، از اتصال سامانه رمزارزها به سامانه‌هایی مانند سامانه جامع تجارت برای استفاده در تجارت بین‌الملل در یک بازه دوهفته‌ای خبر داده بود.

مدت‌هاست که فعالان رمزارزی و بلاکچینی کشور از فرصت‌های این حوزه برای رفع نیازهای تجارتی و بازرگانی کشور، به‌ویژه با در نظر گرفتن محدودیت‌های تحریمی کشور صحبت می‌کنند و حالا ثبت اولین سفارش وارداتی کشور با کمک رمزارز را می‌توان شروع یک فصل جدید برای اکوسیستم رمزارز کشور قلمداد کرد.

درست در هفته‌ای که یکی از مشاوران سازمان توسعه تجارت در یک رویداد بین‌المللی از تلاش‌های این سازمان و دیگر نهادهای مرتبط برای استفاده از رمزارزها در این حوزه خبر داده بود، برداشتن گام اول، آن ‌هم توسط یکی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور احتمالاً باز کردن مسیری باشد که در آن اتفاقات زیادی برای فعالان کسب‌وکاری این بازار رقم خواهد خورد. قطار رمزارز کشور با محوریت کسب‌وکارهای نوآور وارد ریل جدیدی شده و این یک تغییر بزرگ است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/44gg
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.