رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

هات‌بیت معاملات خود را متوقف کرد

در پی فشار ناظران قضایی

پس ‌از اینکه مدیران ارشد صرافی ارز دیجیتال هات‌بیت دارایی‌های خود را به علت مشکوک‌شدن به نقض قوانین کیفری مسدود کردند، معاملات، سپرده‌ها و برداشت‌ها در این صرافی معلق شد. این شرکت در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه دهم آگوست اعلام کرد که به تعلیق درآوردن معاملات، سپرده‌ها و برداشت‌ها پس از اقدام یکی از مدیران پیشین هات‌بیت بوده که در فعالیت‌هایی «مخالف با اصول داخلی هات‌بیت» دست داشته است.

برخی مدیران ارشد این پلتفرم اواخر ماه جولای احضار شدند و با تحقیقات آژانس همکاری می‌کنند. هات‌بیت اشاره‌ای نکرد که کدام آژانس قضایی در مورد مدیران آن تحقیق می‌کند، یا ارزش کل وجوه مسدودشده، چقدر است. با این ‌حال به نظر می‌رسد این آژانس از ایالات ‌متحده باشد.

در سایت این شرکت قید شده که هات‌بیت در استونی و هنگ‌کنگ ثبت ‌شده و در شانگهای و تایپه مستقر است. سی‌بی اینسایت می‌گوید دفتر مرکزی هات‌بیت در هنگ‌کنگ است، اما کرانچ گفته که دفتر مرکزی در پکن مستقر است. هات‌بیت به درخواست بلاک‌ورکز برای اظهارنظر در مورد تعلیق تجارت خود و تأیید محل استقرار دفتر مرکزی پاسخ نداد.

این شرکت ادعا می‌کند که سایر کارمندان هات‌بیت و خود پلتفرم در فعالیت‌های غیرقانونی نقش نداشته‌اند. هات‌بیت در بیانیه خود گفت: «ما در تحقیقات با مجریان قانون همکاری می‌کنیم و به‌طور مداوم از طریق وکلای خود با آنها در ارتباط هستیم. دارایی‌های کاربران هم ایمن است و برای آزادی آن درخواست داده‌ایم.»

هات‌بیت در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و بیش از یک ‌میلیون کاربر از ۱۷۰ کشور جهان دارد. اعضای اصلی تیم این شرکت از ایالات ‌متحده، چین و تایوان هستند و بیش از ۹۰ درصد از کاربران آن غیرچینی هستند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/9xjq
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.