آینده از آن کدام بازی‌های بلاکچینی است؟

سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری در پروژه‌های بازی بلاکچین نگاه‌ها را به این صنعت جلب کرده است

بازی‌های بلاکچین در سال 2021 شاهد یک رکورد در تعداد کاربران خود بودند. علاوه بر آن، اخبار رسانه‌های مطرح که برندهای بزرگ این فضا را رصد می‌کنند، نشان می‌دهند در کنار تأثیر اجتماعی ایجادشده توسط بازی‌های پول‌ساز در اقتصادهای نوظهور، توجه شرکت‌های سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر به این حوزه هم بسیار جلب شده است.

این شرکت‌ها پس از سرمایه‌گذاری تنها 80 میلیون دلار در سال 2020، در طول سال بعد یعنی 2021 حدود چهار میلیارد دلار در بازی‌های بلاکچین سرمایه‌گذاری کردند. سرمایه واردشده در بازی‌های بلاکچین و زیرساخت آنها در سال 2021 حدود پنج هزار درصد بیشتر از سال قبل است.


در ماه فوریه و در کنار عملکرد چشم‌گیر بازی


NBA Top Shot، گروهی از سرمایه‌گذاران فرشته از جمله ویل‌اسمیت، مایکل جردن و استفان دیگز، یک سرمایه‌گذاری 350 میلیون دلاری را در دیپرلبز، تیم پشتیبان بازی تاپ‌شات و کریپتوکیتیز بازی محبوب ان‌اف‌تی انجام دادند. در ماه سپتامبر دیپرلبز یک افزایش سرمایه 250 میلیون دلاری داشت که باعث شد به‌عنوان سومین پروژه موفق بلاکچینی از نظر جذب سرمایه در سال 2021 شناخته شود.

«سوراره»، استارتاپ فرانسوی در زمینه فوتبال فانتزی، در همان ماه توانست با همراهی صندوق ویژن‌سافت بانک و ستارگان فوتبال همچون جرارد پیکه، ریو فردیناند و آنتوان گریزمان، یک جذب سرمایه در سری B خود به ارزش 680 میلیون دلار داشته باشد.

چند روز بعد ارز دیجیتال ایموتبل ایکس که روی راه‌حل‌های لایه 2 اتریوم تمرکز دارد، توانست رقمی در حدود 77 میلیون دلار سرمایه جذب کند. شرکت Animoca Brands که یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر با تمرکز بر سرگرمی‌های دیجیتال، بلاکچین و گیمیفیکیشن است، یکی از مهم‌ترین شرکای این سرمایه‌گذاری بوده است.

این شرکت مبلغ نامشخصی را نیز روی استار اطلس سرمایه‌گذاری کرده که یک بازی برای کسب درآمد است و شامل سندباکس، رو ریسینگ و آرک 8 می‌شود و در کنار آن چند بازی سنتی دیگر هم وجود دارد. انیموکا هم بیش از 220 میلیون دلار سرمایه‌گذاری را در سال 2021 انجام داده است.

مهم‌ترین آمارهای دیگر سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه بازی‌های بلاکچینی شامل سرمایه‌گذاری 161 میلیون دلاری در اسکای‌ماویز، 93 میلیون دلار در سندباکس و 750 میلیون دلار در فورته می‌شود که پلتفرمی برای راه‌حل‌های لایه 1 و 2 است تا توسعه بلاکچین اتریوم را تقویت کنند. رکورد سرمایه‌گذاری در سال 2021 در این صنعت تنها سیگنال دیگری از آینده درخشان بازی‌های بلاکچین است. انعطاف‌پذیری اقتصادی ایجادشده با این سرمایه‌گذاری‌ها در کنار مشارکت‌های استراتژیک و کارشناسانی که وجود دارند، باعث شده رشد گسترده‌ای در ماه‌های آینده برای این حوزه پیش‌بینی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.