رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

سرمایه‌گذاری جدید اف‌تی‌ایکس این بار در حوزه رسانه

تلویزیون ان‌اف‌تی‌محور 2/3 میلیون دلار سرمایه جذب کرد

شرکت «تراست‌لس‌مدیا» با توجه به تمرکز پروژه‌های جدید بر وب3، قصد دارد یک شرکت رسانه‌ای برای کامیونیتی ان‌اف‌تی ایجاد کند. این شرکت 3.25 میلیون دلار در مرحله بذری سرمایه جذب کرده تا برنامه‌های تلویزیونی به نام NFTV بسازد که امتیاز آنها متعلق به کسانی خواهد بود که ان‌اف‌تی آنها را دارند. این سرمایه‌گذاری توسط «سم‌ بنکمن‌فرید»، بنیان‌گذار و مدیرعامل اف‌تی‌ایکس صورت گرفته، اما در این قرارداد شرکت‌هایی چون آوالانچ و افرادی چون «مگان کاسپار»، عضو مؤسس رد‌دائو هم حضور دارند.

«زاک‌ گازمن»، هم‌بنیان‌گذار تراست‌لس‌مدیا گفته است: «NFTV ترکیبی از دو واژه ان‌اف‌تی و تی‌وی است. ایده آن زمانی شکل گرفت که درباره نمایش تلویزیونی فکر می‌کردیم. کل مفهوم آن برای برداشتن فاصله میان تولیدکنندگان محتوا و مخاطبانی است که برنامه‌ها برایشان ساخته می‌شود.»

گازمن عنوان کرده که هدف این استارتاپ درآمدزایی از طریق فروش ان‌اف‌تی است. این شرکت در عین حال، امیدوار است بتواند شرکای خوبی را جذب کرده و یک کامیونیتی از برنامه‌هایی درباره وب3 ایجاد کند. قرار است اولین برنامه NFTV در پاییز منتشر شود که متمرکز بر روایت‌های بزرگی از دنیای رمزارز خواهد بود. گازمن که پیش از این در شبکه تلویزیونی CNBC و سرویس اقتصادی یاهو روزنامه‌نگار بوده، قرار است مدیریت این برنامه را بر عهده بگیرد.

او گفته است: «همه‌چیز در اعتماد خلاصه می‌شود، به‌خصوص در حوزه رمزارز. به نظرم داریم تلاش می‌کنیم این کار را با برنامه فوق انجام دهیم. چیزی که خلاء وجود چنین برنامه‌ای را نشان می‌دهد، همین سقوط‌های بازار است که دیده‌ایم.»

بنکمن‌فرید هم گفته است: «منابع خبری و آموزش‌های با کیفیت بالای ارائه‌شده توسط اهالی وب3 که درک بنیادی از این فناوری و مسیر آینده آن دارند، در رشد این بازار اهمیت بسیاری دارد. پرسش‌های بسیاری وجود دارد که این صنعت باید به آن پاسخ دهد.»

گازمن گفته: «درست مثل این پرسش که آیا امکان هشدار به کاربران درباره نقاط ضعف پروژه‌های قبلی وجود داشته است یا خیر. شاید اگر صادقانه صحبت می‌کردیم، امکانش وجود می‌‌داشت. یا اینکه آیا امکان داشت که مردم درباره مشکلات وام‌دهندگان ارز دیجیتال متمرکز صحبت کنند؟ شاید اگر اینفلوئنسرهای دنیای رمزارز برای تبلیغ این صنعت پول نمی‌گرفتند، امکانش وجود می‌داشت. یا آیا امکان‌پذیر بود که رسانه‌های سنتی این صنعت را بهتر نشان دهند؟ شاید اگر تحریریه‌های متمرکزتری بر صنعت رمزارز وجود داشت، این امر هم ممکن بود.»

فعالیت‌های اولیه شبکه ان‌اف‌تی شرکت تراست‌لس‌مدیا، متمرکز بر یک تئوری بازی و آزمایش اعتماد است تا کامیونیتی حاکم را ایجاد کند. گازمن در این رابطه چهار نفر را برای مینت‌کردن یکی از هزار ان‌اف‌تی در دسترس انتخاب کرده است؛ بنکمن‌فرید، کاسپر، جان‌ وو (مدیر آوالب) و تِری برنز (از اعضای شرکت سرمایه‌گذاری گوگل). این چهار نفر می‌توانند با اعتباری که در بین علاقه‌مندان به ان‌اف‌تی دارند، یک موج قوی ایجاد کنند تا افراد زیادی به این پروژه بپیوندند.

گازمن می‌گوید: «ما سرمایه لازم را از هوشمندترین افراد جذب کرده‌ایم و به آن متکی هستیم. این افراد به‌طور کامل از چشم‌انداز ما آگاه بوده و می‌دانند برای چه کسی دعوت‌نامه (برای ورود به کامیونیتی) بفرستند تا این دعوت به افراد معتمد رسیده و کار شکل بگیرد.

از نظر تاریخی برنامه‌هایی موفق بوده‌اند که اغلب پرطرفدار بوده و افراد از طریق تماشای آنها حس بودن در یک کامیونیتی را داشته‌اند. هر برنامه‌ای قدرت خود را از مخاطبانش می‌گیرد. چرا همه سریال فرندز یا ساینفلد را دوست دارند؟ درست است که سناریوهای آنها عالی است، اما در عین حال، پشتوانه‌شان مخاطب است.»

تراست‌لس‌مدیا در نظر دارد با بزرگ‌‌کردن شبکه ارتباطی خود، جامعه کاربران خود را به فراتر از یک هزار ان‌اف‌تی فعلی برساند. در پایان اولین قسمت برنامه، کمیته‌ ان‌اف‌تی خود را پایه‌گذاری می‌کند که 9 هزار ان‌اف‌تی را شامل شده و افراد این کامیونیتی می‌توانند فصل بعد را در کنار هم بسازند.

در عین حال یک ان‌اف‌تی مشترک نیز وجود دارد که حداکثر عرضه نداشته و می‌تواند به‌صورت رایگان مینت شود.گازمن می‌گوید: «وقتی سقوط زیادی در ان‌اف‌تی‌ها دیدم، احساس کردم تمرکز اصلی روی مینت‌شدن است و به همین خاطر قیمت‌ها بالا می‌رود یا اخیراً هم به واسطه امکان انتخاب سازندگان برای مینت‌کردن یا اختصاص اولین ان‌اف‌تی به افراد، سقوط اندکی را شاهد بودیم. شفافیت زیادی در این فعالیت‌ها نبود و گرایش به تمرکززدایی هم دیده نمی‌شد. برای همین می‌خواهیم اعتماد را به آزمون بگذاریم و تلاش کنیم فعالیت‌ها را بر اساس اعتماد متقابل افراد شکل دهیم.»

او همچنین عنوان کرده که کارهای بسیاری می‌توان با ان‌اف‌تی کرد که هنوز کشف نشده است. قصدمان این است به این نکته برسیم که چطور می‌توان یک برنامه بر پایه کامیونیتی در هر جایگاهی ساخت. تراست‌لس‌مدیا قصد دارد در آینده برنامه‌های وب3 خود را فراتر از حوزه رمزارز برده و به دیگر بخش‌های مورد علاقه در رسانه‌های مجازی مثل سیاحت و غذا هم بپردازد.

او اعتقاد دارد: «با این شیوه می‌توان مردم را به مشارکت دعوت کرد تا چیزی مانند برنامه تلویزیونی داینرز بر بستر وب3 ایجاد شود و فقط عوامل برنامه تصمیم‌گیر نباشند، بلکه خود مردم بتوانند رستوران‌های دلخواه‌شان را انتخاب کنند.»
گازمن همچنین در اشاره به نام هابِ این تولیدات عنوان کرد که هدف اصلی تراست‌لس‌مدیا ایجاد اعتماد در دنیای بی‌اعتمادی است. او می‌گوید: «می‌خواهیم یک کامیونیتی بر پایه اعتماد برپا کنیم که علاوه بر افراد داخل این کامیونیتی، به خارج از این فضا هم اعتماد داشته باشد.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/pusn
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.