تامین مالی ارزی با کمک رمزارزها از کانال بورس بین‌الملل / معاون نظارت بر بورس‌ها و ناظران سازمان بورس تشریح کرد

به گفته محسن خدابخش، تاسیس بورس بین‌المللی افزون بر بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و روز، زمینه مساعدی را برای تامین مالی به ویژه تامین مالی ارزی برای بازار سرمایه و همچنین اقتصاد کشور فراهم می‌کند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) با اشاره به نشست شورای عالی بورس و اوراق بهادار در هفته گذشته، اظهار کرد: در این نشست، شورای عالی بورس با توجه به درخواستی که با محوریت شورای عالی مناطق آزاد برای موضوع بورس بین‌الملل مطرح شده بود، موافقت کرد؛ در نتیجه، در نشست اخیر شورای عالی بورس، مصوبه‌ای برای موافقت اصولی در ارتباط با تاسیس بورس بین‌الملل صادر شد.

محسن خدابخش بهره‌مند شدن از بسترهای مناطق آزاد در راستای تأمین مالی را از جمله اهداف راه‌اندازی بورس بین‎الملل برشمرد و عنوان کرد: افزون بر تأمین مالی در راستای اهداف بازار سرمایه، منتفع شدن از فناوری‌های جدید و به‌روز از دیگر اهداف در این زمینه بوده است.

او تبدیل دارایی‌ها به رمزدارایی را یکی از موارد بهره‌گیری از فناوری‌های یادشده در بازار سرمایه برشمرد و اذعان کرد: استفاده از ظرفیت‌های غیرمتمرکزسازی در راستای فناوری‌هایی که در حوزه بازار سرمایه وجود دارد همانند تسویه غیرمتمرکز و استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای جدیدی که برای تسویه وجود دارد، از دیگر موارد است.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا ساختارهایی را متناسب با ساختارهای بین‌المللی در این بورس جدید ایجاد کنیم. برای نمونه، یکی از موارد ایجاد نهادی همانند نهاد متولی دارایی یا همان کاستودین خواهد بود. به بیانی دیگر، سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کشور نیاز به یک متولی دارایی یا همان کاستودین دارند تا از جانب آنها اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار کنند.

خدابخش، توجه به الزامات آیسکو (سازمان بین‌المللی نهادهای ناظر بازار سرمایه) در بورس بین‌الملل را از اصول مهم این بورس تلقی و تصریح کرد: در این بورس با پیروی از الزامات آیسکو، به سمت بین‌المللی شدن حرکت خواهیم کرد.

او در پایان گفت‌وگوی خود با «سنا» خاطرنشان کرد: تمامی موضوعات مطرح شده منجر به فراهم شدن زمینه‌هایی خواهد شد تا از هر گشایشی که در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود، بتوانیم در راستای تامین مالی، به ویژه تامین مالی ارزی بهره‌مند شویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.