استفاده از ان‌اف‌تی در هفته مد نیویورک / گسترش استفاده از ان‌اف‌تی در صنعت مد

هفته مد نیویورک، طرح‌های پیشنهادی ان‌اف‌تی‌شده پنج طراح را به طرفداران ارائه خواهد داد. در این فصل مخاطبانی مثل مطبوعات، خریداران، اینفلوئنسرها و صاحبان ان‌اف‌تی به تماشای این نمایش مجلل خواهند نشست. این طراحان به افرادی که 100 دلار ان‌اف‌تی خریداری کنند، دسترسی به برخی برنامه‌ها و امتیازها را می‌دهند.

هر طراح نزدیک به 50 کلید در اختیار داشته و مجموعه‌هایی مثل «آلتوزارا»، «جاناتان سیم‌خوای»، «کیم‌شویی»، «اونلی‌چایلد» و «بلوند» با 250 ان‌اف‌تی در این مراسم حضور دارند. از نظر «جنی وانگ»، مشاور وب3 این پروژه، کلیدها به معنای ان‌اف‌تی در دنیای مد خواهد بود؛ جذب طرفداران به روش رمزنگاری و کمک به ایجاد روابط با برندها. جنی به‌تازگی گفته است: «هفته مد همیشه محصور و محدود به عده‌ای خاص بود و دسترسی به آن هم سخت. به نظرم وب3 می‌تواند یک نیروی تازه برای تغییر روابط مصرف‌کنندگان و برندها باشد.»


خرید از هفته مد، پرداخت با اتریوم


مخاطبان می‌توانند بعد از خرید کلید‌های لازم، وارد رویداد فیزیکی شوند یا نسخه‌ای محدود از یک محصول فیزیکی دریافت کنند. پرداخت‌ها نیز از طریق اتریوم یا کارت اعتباری خواهد بود. شرکت افتر‌پی برای جذب افراد بیشتر، 250 کلید رایگان به همراه دسترسی به محتوای پشت‌صحنه هفته مد را ارائه داده است.

اولین‌بار در فوریه سال گذشته میلادی بود که پای ان‌اف‌تی به هفته مد نیویورک باز شد و جوایزی انحصاری را از طرف طراحان به مهمانان ارائه داد. حالا پایشان بیشتر از قبل به تجربه‌های فیزیکی باز شده است؛ تغییری که نشان از روند روبه‌رشد تمایل بخش مد و خرده‌فروشی به توکن‌ها دارد.

کلیدها تنها ابزارهای حوزه بلاکچین نیستند که دسترسی به هفته مد نیویورک را فراهم کرده‌اند. برند مارکاریان پیشنهاد میزبانی در سالن خصوصی مخاطبانی را داده که بر پایه ان‌اف‌تی وارد هفته مد می‌شوند (نقره‌ای صفر دلار، طلایی 250 دلار و الماس سه هزار دلار) و مخاطبان این شانس را خواهند داشت تا برنده دعوت‌نامه حضور در شوی زنده 14 سپتامبر شوند (دارندگان پنج الماس به‌طور قطع در این نمایش حضور خواهند داشت). «ربکا مینکوف» و «ماوین» در ماه ژوئیه حدود 55 ان‌اف‌تی را منتشر کردند که پنج مورد آن شامل بلیت نمایش آینده هفته مد نیویورک می‌شد.


استفاده از ان‌اف‌تی برای دموکراتیک‌کردن مد


هنوز استفاده از ان‌اف‌تی در مد نیویورک نوپاست، اما اگر موفقیت‌آمیز باشد، فشن‌شوها می‌توانند برنامه‌ریزی کنند تا به‌طور منظم از دارندگان ان‌اف‌تی استفاده کنند که اغلب طرفدارانی وفادار و فعال برای برندها هستند. استفاده از ان‌اف‌تی روشی برای دموکراتیک‌کردن مد است. هدف این رویکرد ایجاد فرصت‌های جدید برای کاربران و هموار کردن مسیری برای ارتباط بیشتر با برندهاست.

«جوزف آلتوزارا» اخیراً گفته که در فصل گذشته هفته مد، ان‌اف‌تی‌های مربوطه را برای آن به کار برده تا کاربران حس یکدستی داشته باشند. او گفته است: «می‌خواهم همه کسانی که دلباخته مد هستند، در هر سطح طبقاتی، بتوانند در هفته مد شرکت کنند. برای همین در پروژه ان‌اف‌تی هفته مد شرکت کردم.» کیم‌‌شویی که در فصل گذشته اولین فردی بود که ان‌اف‌تی را آزمایش کرد، روی مسئله تسلط مردان بر فضای کریپتو تأکید کرد. او به‌عنوان یک طراح لباس‌های زنانه امید دارد فرصت‌های جدید بتواند دنیای تازه‌ای از مد و کریپتو پیش‌ روی زنانی بگذارد که قبل از این، به چنین فضاهایی دسترسی نداشتند.


لباس بدون مشتری میشل اوباما


پایین‌بودن قیمت ان‌اف‌تی و استفاده از یک سهم برای چند نفر، نشان از عدم تمایل افراد به سهم‌های بزرگ در چنین رویدادهایی دارد. لباس میشل اوباما هم در این هفته مد به ارزش 8.5 اتر (معادل 13 هزار دلار) عرضه شد که نبود پیشنهاد برای آن نشان می‌داد مخاطبان حاضر نیستند پول زیادی در این رویدادها بپردازند.

شاید یک ان‌اف‌تی صد دلاری با اقبال بیشتری مواجه شود. وانگ در این میان پرسش‌هایی را مطرح کرده است؛ اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر یک مخاطب چند کلید را در اختیار داشته باشد، یا اگر چند کلید را در چند فصل نگه دارد، چه می‌شود، یا چه منفعتی برایش خواهد داشت که یک کلید را در یک فصل بگیرد و در فصل بعد امکان استفاده داشته باشد؟ آیا این تنوع افراد، می‌تواند هوادارانی پیگیر در یک رویداد بلاکچینی ایجاد کند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.