رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کام می‌خواهد دیسکورد وب 3 باشد / جذب سرمایه اخیر یک استارتاپ نیویورکی احتمالاً معادلات جوامع رمزارزی را تغییر خواهد داد

اپلیکیشن پیام‌رسان مبتنی بر وب3 «Comm» (کام) اعلام کرده یک دور سرمایه اولیه پنج میلیون دلاری به رهبری شرکت سرمایه‌گذاری کوین‌افند به دست آورده است؛ سرمایه‌ای که این استارتاپ امیدوار است آن را برای رقابت با دیسکورد به کار بگیرد.

کام می‌گوید این استارتاپ روی حفظ حریم خصوصی کاربران تمرکز خواهد کرد و سیستم رمزگذاری سرتاسری همانند آنچه واتس‌اپ و سیگنال از آن‌ بهره می‌برد را به کار خواهد گرفت. کام امیدوار است در نهایت جایگزین سرویس‌های فعلی متمرکز پیام‌رسان شود که علاقه‌مندان به حوزه رمزارزها مجبور به استفاده از آنها هستند.

«آشوت تووسیان»، مؤسس و مدیرعامل کام گفته که می‌خواهد اپلیکیشنی بسازد که «کاملاً مستقل، کاملاً رمزگذاری‌شده و کاملاً خصوصی باشد».


کام چطور کار می‌کند و چه مزیتی دارد؟


کام به گونه‌ای طراحی می‌شود که اعضای انجمن آن، سرورهای پشتیبان خود را میزبانی کنند و فقط خود کاربران بتوانند به داده‌هایشان دسترسی داشته باشند. نرم‌افزار سرور آن دارای کلیدهای منبع‌باز است و برای فورک‌شدن (کپی و پیاده‌سازی توسط پروژه‌های دیگر) ساخته شده است.

کام با این ادعا که اگرچه برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری‌شده می‌توانند به محافظت از داده‌های فردی کمک کنند، اما بسیاری از این برنامه‌ها به دست تبهکاران و باندهای سازمان‌یافته افتاده‌اند، بنابراین می‌خواهد جایگزینی برای آنها باشد. در حال حاضر بیشتر پروژه‌های رمزارزی برای ساختن جامعه طرفداران خود از شبکه اجتماعی دیسکورد که مبتنی بر وب2 است، استفاده می‌کنند و کام امیدوار است با یک پیام‌رسان و شبکه اجتماعی مبتنی بر وب3 بتواند آنها را جذب کند.


مجرمان همیشه هستند، اما حریم خصوصی مهم‌تر می‌شود


به نظر تووسیان، صرف‌نظر از وجود یا عدم وجود کام، مجرمان همیشه راهی برای دسترسی به شبکه‌های آنلاین جهت ادامه فعالیت مجرمانه پیدا می‌کنند. او گفته است: «ما در حال ایجاد نرم‌افزاری هستیم که به کاربر مسئولیت بدهد.» با وجود این، او گفته که می‌خواهد کام نرم‌افزاری باشد که از جوامع بزرگ‌تر پشتیبانی می‌کند و نسبت به این ایده که یک پلتفرم اجتماعی در مقیاس بزرگ «شخصیت‌های بدبین» را جذب کند، تردید دارد. تووسیان افزوده است: «این امکان وجود دارد، اما دیدگاه شخصی من در مورد این سؤال اخلاقی این است که فکر نمی‌کنیم خدماتی ارائه دهیم که برای این افراد [جنایتکاران] مفید باشد.»

در حال حاضر چهار کارمند تمام‌وقت در کام و حدود 12 مشارکت‌کننده پاره‌وقت در پروژه‌های آن همکاری دارند. تووسیان گفته قصد دارد پس از افزایش حقوق کارمندان با کمک این جذب سرمایه، به رشد تیم خود در شهر نیویورک ادامه دهد و کارمندان تمام‌وقت بیشتری را استخدام کند. البته به گفته او تعداد انگشت‌شماری از کارمندان همچنان از راه دور کار خواهند کرد.


هویت‌های متصل به کیف پول رمزارزی


با وجود این، او گفته که چشم‌انداز نهایی‌اش برای این شرکت هنوز کاملاً مشخص نیست. کاربران می‌توانند از طریق کیف پول‌های رمزنگاری‌شده خود به کام وارد شوند که همین کیف پول‌ها هویت کلی آنها را در برنامه کنترل می‌کنند، اگرچه کام هنوز نگفته که کدام بلاکچینها را پشتیبانی خواهد کرد. او در این‌باره گفته است: «زمانی که دید واضحی از بالا داشته باشید، راه‌اندازی آسان‌تری دارید. ما هنوز کاملاً به آنجا نرسیده‌ایم، اما به ارزش‌های بلندمدت و بالقوه کام اعتقاد داریم.»

تووسیان گفت: «رادیکال‌ترین دیدگاه ما این است که در آینده، همه یک سرور خصوصی شخصی خواهند داشت. ما دنیایی خواهیم داشت که کاربران در نهایت تصمیم می‌گیرند پلتفرمی بسازند که حریم خصوصی لازم را برای رسیدن به مرحله بعدی تکامل انسان-رایانه به آنها ارائه می‌دهد.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/wwid
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.