اجاره؛ پلتفرمی رمزارزی برای آفریقا / جذب سرمایه در بازار رمزارزی بدون بودجه مارکتینگ چطور ممکن است؟

استارتاپ مبتنی بر وب3 اجاره با پشتوانه دو وی‌سی توانسته دو میلیون دلار، آن ‌هم بدون بودجه بازاریابی جذب کند؛ استارتاپی که در یک سال 50 هزار کاربر جذب کرده است. اجاره چطور در بازار پررقابت استارتاپ‌های رمزارزی چنین موفقیتی را رقم زده و روی چه کاربرانی حساب باز کرده است؟

با وجود رشد طبقه متوسط در بخش فرانسوی قاره آفریقا «نلی چاتو-دیوپ» می‌گوید که ارزهای رمزنگاری‌شده هنوز برای تعداد کمی از افراد ثروتمند که می‌خواهند پرتفوی خود را متنوع کنند، در دسترس است. چاتو دیوپ که در شهر دوآلای کامرون بزرگ شده، می‌گوید که از این فرصت استفاده کرده تا سعی کند «زمین بازی» سرمایه‌گذاری‌های خرد را برای منطقه‌ای که از فرانک استفاده می‌کند و شامل 14 کشور از جمله ساحل عاج و سنگال می‌شود، «هموار» کند. او با توجه به یک نابرابری اقتصادی که در این کشورها رواج دارد، گفته که می‌خواهد با راه‌اندازی پلتفرم سرمایه‌گذاری «اجاره» یا همان Ejara، به کاربران اجازه دهد در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند تا قادر باشند در برابر کاهش ارزش پول ملی‌شان یا خسارت‌های ناشی از سایر رکودها از دارایی‌های خود مراقبت کنند.

دیوپ مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای به سایت اینسایدر گفته است: «این مشکلی است که ما می‌خواهیم حل کنیم. یعنی پر کردن شکاف سرمایه‌گذاری برای افراد مختلف کشورهای این منطقه. ما قصد داریم به مردم گزینه‌های جایگزین ارائه بدهیم و دسترسی به سرمایه‌گذاری و پس‌انداز را دموکراتیک کنیم.»


شروع اجاره بدون بودجه بازاریابی


اجاره که سال گذشته تأسیس شد، خدمات مالی مانند حساب‌های پس‌انداز با بهره، خرید و تجارت ارزهای رمزپایه اصلی مانند بیت‌کوین و اتریوم را در اختیار کاربران می‌گذارد. این کسب‌وکار آفریقایی اواخر سال گذشته میلادی، گزینه سرمایه‌گذاری در سهام محلی و بین‌المللی را هم برای کاربرانش فعال کرده است.

استارتاپ وب3 در مرحله اولیه همچنین برنامه‌های آموزشی را از طریق مدرسه اجاره و یک کیف پول غیرحضوری تبلیغ می‌کند تا کاربران بتوانند وجوه خود را ذخیره کنند. اجاره – در مقایسه با رابین‌هود در مراحل اولیه – خود را از پلتفرم‌های رقیب با هدایت گام‌به‌گام کاربران در سرمایه‌گذاری‌هایشان و همچنین تطبیق خدمات خود با منطقه فرانک آفریقا متمایز کرده است.

دیوپ همچنین گفته این پلتفرم تلاش دارد موانع ورود سرمایه‌گذاری در منطقه را کاهش دهد. کاربران می‌توانند با حداقل 1000 فرانک یا تقریباً 1.56 دلار در پلتفرم اجاره فعالیت خود را شروع کنند. به گفته دیوپ، این شرکت با بودجه بازاریابی صفر دلاری شروع به کار کرده است. او گفته در حالی که شرکت‌های دیگر مبالغ هنگفتی را به تبلیغات رسانه‌های اجتماعی اختصاص می‌دادند، اجاره موفق شد «خانه‌به‌خانه برود، با جوامع مختلف محلی در کلیساها و دانشگاه‌ها صحبت کند و کاربران را از این طریق وارد پلتفرم خود کند».


نفوذ در منطقه‌ای خاص


او گفت: «وقتی شرکتی را پیدا می‌کنید و در جایی که پایگاه کاربری‌تان است، می‌نشینید واقعاً عالی است که بدون هیجان‌زده‌شدن کار کنید. ما در جامعه محلی نفوذ داشتیم و از این مزیت استفاده کردیم. مردم منطقه فعلاً برای مدیریت ثروت و خدمات پرداخت عمومی از اجاره استفاده می‌کنند.»

به گفته مدیر اجرایی این شرکت، حدود 40 درصد از کاربران اجاره را زنان تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها مادرانی هستند که حساب‌هایی را برای فرزندان خود ایجاد می‌کنند تا سرمایه‌گذاری زودهنگام برای آینده آنها را آغاز کنند. به گفته او این درصد برای منطقه‌ای که در آن اقتصاد به‌شدت مردانه است، موفقیت بزرگی است. به‌خصوص که وب3 بیشتر در اختیار کاربران مرد است. سال گذشته اجاره یک دور سرمایه دو میلیون دلاری به رهبری دو گروه سرمایه‌گذاری از جمله شیرکوین جذب کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.