رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

رمزباکس رمزینکس چیست؟ / علی هادیلو، مدیر عملیات رمزینکس از امکانات این صرافی برای کاربران می‌گوید

رمزینکس یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که طی ماه گذشته خدمات جدیدی را به فهرست سرویس‌های خود اضافه کرده است. یکی از این خدمات، سبد شاخص رمزباکس است که به کاربران امکان داشتن سبد دارایی و خریداری چندین ارز خاص را به‌صورت همزمان و یکجا می‌دهد.

علی هادیلو، مدیر عملیات رمزینکس عقیده دارد که هنوز برخی امکانات مالی برای کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال فراهم نشده است. معمولاً در سرمایه‌گذاری در بازار سهام یا کریپتو موضوعی که بر آن تأکید می‌شود، تشکیل سبد دارایی‌هاست. عموماً سرمایه‌گذاران سبدی از دارایی‌ها را تشکیل می‌دهند تا ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

هادیلو در این خصوص می‌گوید: «بر اساس تحقیقات ما اکثر افرادی که در حوزه کریپتو در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، امکان بهره‌مندی از مزایای سبد دارایی را نداشتند. ما تصمیم گرفتیم با فراهم‌سازی امکان استفاده سرمایه‌گذاران از سبد دارایی این خدمت را به کاربران ارائه دهیم که نتیجه این بررسی محصول جدیدی است به نام رمزباکس.»

رمزباکس متشکل از ۱۰ رمزارز برتر بازار است که وزن این ارزها به‌نسبت تسلط بازار این ارزها یا به‌اصطلاح بر اساس دامیننس تقسیم‌بندی شده است. در حالت عادی سرمایه‌گذاران برای داشتن مجموعه‌ 10‌تایی از رمزارزهای مورد نظرشان باید آنها را یک‌به‌یک خریداری کنند، اما به گفته او سرمایه‌گذاران با استفاده از رمزباکس می‌توانند مجموعه‌ای از 10 رمزارز در یک سبد آماده را خریداری کنند. ویژگی رمزباکس این است که هر ۲۴ ساعت، سهم هر رمزارز با توجه به دامیننس آن بازنگری می‌شود و ارزهای تشکیل‌دهنده این سبد، ماهی یک ‌بار مورد تحلیل و بررسی مجدد قرار می‌گیرند.

مدیر عملیات رمزینکس با تأکید بر اینکه به‌صورت کلی حجم بازار معاملات رمزارز در ایران نسبت به بازار جهانی کم است و کاربران در خریدوفروش رمزارز با مشکلاتی مواجه هستند، بیان می‌کند: «ما در رمزینکس با انتشار سبد رمزباکس وظیفه بازارگردانی را بر عهده گرفتیم و تلاش‌مان بر این است که بازار خوبی بسازیم. از طرفی سعی کردیم امکان معاملات P2P را برای سرمایه‌گذاران فراهم کنیم تا به ‌واسطه آن افراد مستقیماً با یکدیگر معامله کنند.» نکته حائز اهمیت دیگر این است که در رمزباکس هر یک دقیقه خالص ارزش دارایی یا NAV به کاربر نشان داده می‌شود. کاربر به واسطه آن متوجه روند قیمتی آن می‌شود.

به‌طور معمول کاربران برای خرید 10 رمزارز، دارایی خود را بر 10 تقسیم کرده و با 10 درصد از دارایی خود هر رمزارز را خریداری می‌کنند. عملکرد رمزباکس با این شیوه متفاوت است؛ به‌طوری که در رمزباکس هر کدام از ارزها بر اساس تسلط بازارشان خریداری می‌شوند و این نوع از سبدهای دارایی به‌طور معمول نسبت به سبدهای هم‌وزن بازدهی بیشتری دارند.

هادیلو می‌گوید: «ما در آینده به این سمت پیش می‌رویم که با توجه به بازخوردهای کاربران رمزینکس سبدهای مطلوب را به آنها ارائه دهیم. تیم تحقیق و توسعه ما در تلاش برای ارائه سبدهای مطلوب مورد درخواست کاربران است و در آینده اخبار خوبی در این خصوص خواهیم شنید.»

به گفته مدیر عملیات رمزینکس؛ سعی این صرافی ارز دیجیتال بر این است که کاربران نیازی به انتقال دارایی‌هایشان به صرافی‌های خارجی نداشته باشند و در ایران بدون قرار گرفتن در معرض ریسک‌های انتقال دارایی به خارج از کشور و بلوکه‌شدن آن معامله کنند.

در حال حاضر کاربران زیادی جذب بازار رمزارزها شده‌اند، بازار را رصد می‌کنند و قصد سرمایه‌گذاری دارند، اما معمولاً ارزهای معدودی در صرافی‌ها فهرست می‌شود. به همین دلیل کاربران گاهی مجبور می‌شوند از صرافی‌های ایرانی تتر خریداری کرده و آن را به یک صرافی خارجی منتقل کنند تا بتوانند ارز مورد نظر خود را خریداری کنند. این اتفاق ریسک‌های زیادی برای کاربران دارد که اولین و محتمل‌ترین آن مسدود شدن پول‌های واریزی است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ddig
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.