رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

40 سال زندان در انتظار یک چهره رمزارزی

تکرار پرونده ایشان ‌واهی، مدیرمحصول کوین‌بیس این ‌بار برای کارمند اوپن‌سی

وکیل یکی از کارمندان شرکت اوپن‌سی که پیش از این به دست‌داشتن در معاملات نهانی متهم شده بود، درخواستی برای اعتراض به جریمه‌های صادرشده مطرح و تأکید کرده که دارایی‌های معامله‌شده، اوراق بهادار نبوده است. «نیت‌ چستین» که پیش از این و بین ژانویه تا سپتامبر 2021، عهده‌دار سمت مدیرمحصول اوپن‌سی بود، از سوی وزارت دادگستری آمریکا و در ماه ژوئن به کلاهبرداری الکترونیک و پول‌شویی متهم شد که مربوط به معاملات ان‌اف‌تی بوده است.


کارمند اوپن‌سی به زندان می‌رود؟


وزارت دادگستری اعلام کرده که این برای اولین‌بار است که چنین جریمه‌ای برای معاملات ان‌اف‌تی و برای یک فرد حقیقی مطرح می‌شود. هر کدام از این جرایم معادل 20 سال زندان را در پی خواهد داشت و در نتیجه چستین باید نزدیک به 40 سال در زندان بماند. وکیل او به‌تازگی درخواستی را در یکی از شعب دادگاه نیویورک ثبت کرده و مدعی شده که دولت با استفاده از «کاربردهای نادرست» از قوانین کیفری تلاش کرده تا اتهاماتی را مطرح کند.

در این میان وزارت دادگستری مدعی است، چستین از اطلاعات محرمانه شرکت پیش از علنی‌شدن از سوی اوپن‌سی، برای معامله ان‌اف‌تی استفاده کرده و توانسته سود دو تا پنج‌برابری را از آن خود کند. گفته می‌شود چستین توانسته از این معاملات نزدیک به 19 اتر (معادل 30 هزار دلار) به دست آورد. این تخمین بر اساس کیف ‌پول ارزهای دیجیتال او صورت گرفته است.


افشاگری کاربر توییتر


این اتهامات 9 ماه قبل از ورود وزارت دادگستری به پرونده و از سوی یکی از کاربران توییتر در ماه سپتامبر افشا شده بود. وکیل او در لایحه جدید نوشته که ان‌اف‌تی‌ها نه اوراق بهادار هستند، نه کالا. وکیل او عنوان کرده که هرگونه معاملات داخلی مستلزم تجارت در قالب اوراق بهادار است. اما دولت آمریکا درک ناقصی از شرایط دارد و این مسئله در لایحه دفاعی جدید مورد تأکید قرار گرفته است. در عین حال عنوان شده که بدون ارتباط با بازارهای مالی، نمی‌توان در هیچ زمینه‌ای معامله پنهانی داشت.

جالب اینجاست که وکلای چستین به پرونده اتهامی ایشان واهی، مدیرمحصول سابق کوین‌بیس اشاره و تلاش کرده‌اند با همان استدلال از چستین دفاع کنند. آنها در عین حال این‌طور گفته‌اند که اطلاعات داخلی که چستین به آن دسترسی داشته، هیچ ارزش اقتصادی ذاتی ندارد و اتهام چستین بی‌مورد است. وکلا در اتهام پول‌شویی هم، ماهیت شفاف بلاکچین اتریوم را مطرح کرده و گفته‌اند که معاملات برای عموم قابل مشاهده بوده و نمی‌توان معنای درآمدهای غیرقانونی از آن استنباط کرد. به گفته این وکلا، چستین کاری به‌جز جابه‌جایی پول به‌صورت آشکار انجام نداده و این به منزله پول‌شویی نخواهد بود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/ed4j
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.