رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

در مسیر بی نهایت / گـزارش سالانه اوکی اکسچنج

این گزارش که همراه با یک تیزر رونمایی‌ شده بر مفهوم «اولین‌بودن» تکیه زیادی کرده است. در نماهای این تیزر تصاویر سفر انسان به ماه و فتح سیارات را به همراه نریشنی با صدای نصرالله مدقالچی می‌شنویم که نهایتاً با این جمله به پایان می‌رسد: «ما آغازگر هستیم»؛ مفهومی که در سراسر گزارش بر آن تأکید شده و محور اصلی گزارش اوکی‌اکسچنج بعد از پنج سال است.

آمار 126نفری نیروی انسانی جزء اولین آمارهایی است که در چیدمان آماری «اوکی‌اکسچنج در یک نگاه» به چشم می‌خورد. شاید بتوان گفت اوکی‌اکسچنج از رکوردداران تنوع ارز دیجیتال باشد. آمار ارائه‌شده اوکی‌اکسچنج در این خصوص بیش از 700 رمزارز است که برای یک صرافی ایرانی عدد خوبی است. اوکی‌اکسچنج سهم بازار خود را در این گزارش 10 درصد اعلام کرده است.


شیبا در صدر


بنا بر اعلام این صرافی بیشترین ارزهای خریداری‌شده توسط کاربران آن در یک سال گذشته به‌ترتیب شیبا، تتر و لونا کلاسیک بوده است. بر اساس گزارش اوکی‌اکسچنج از داده‌های عملکرد معاملاتی کاربران اوکی‌اکسچنج، 13.8 درصد سبد فروش کاربران به رمزارز شیبا اینو و 4.8 درصد به دوج‌کوین اختصاص دارد.

بر اساس همین داده‌ها بیشترین میزان فروش یعنی 51 درصد، شامل ارزهای دیجیتال دیگر بوده است. شیبا اینو در آمار واریزی‌های اوکی‌اکسچنج هم رتبه اول را دارد. آنچه اوکی‌اکسچنج به‌عنوان نمودار واریز در گزارش خود گنجانده، نشان می‌دهد شیبا اینو با سهم 29.67درصدی بیشترین واریز از طریق کاربران را به خود اختصاص داده و سایر رمزارزها در رتبه دوم، تتر در رتبه سوم و بایننس‌کوین در رتبه چهارم قرار دارد.

شیبا اینو حتی در بین هولدرهای اوکی‌اکسچنج هم بیشترین سهم را دارد. این‌طور که آمارها نشان می‌دهد کاربران اوکی‌اکسچنج ارادت ویژه‌ای به این میم‌کوین دارند. شیبا اینو با سهم 13.9درصدی در رتبه اول و اتریوم و لونا کلاسیک به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. بیت‌کوین فقط 1.8 درصد را توانسته به خود اختصاص دهد و سایر رمزارزها در مجموع 48.95 درصد سهم ارزهای دیجیتال هولدشده کاربران اوکی‌اکسچنج را تشکیل می‌دهند.


بازار در دست جوان‌ها


یکی از آمارهای جالب اوکی‌اکسچنج آمار سنی کاربران است. کاربران بین 25 تا 34 سال با سهم حدوداً 37درصدی بیشترین فعالیت را در این صرافی دارند و کاربران 18 تا 28ساله با سهم 32.2درصدی رتبه دوم از این آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
گروه سنی 35 تا 44 سال با سهم حدود 17درصدی رتبه سوم را کسب کرده‌اند و کاربران مسن‌تر از 45 تا 54ساله هم با حدود هفت درصد در جایگاه بعدی قرار دارند. باشگاه پیرمردهای 55+ سال هم 1.8 درصد را به خود اختصاص داده است. در گزارش منتشرشده از سوی اوکی‌اکسچنج تعداد کاربران این پلتفرم بیش از یک میلیون کاربر فعال عنوان شده که نسبت به سال گذشته 48 درصد رشد داشته است.

همچنین اوکی‌اکسچنج در این گزارش تأکید کرده که به‌منظور پاسخگویی به کاربران 126 نفر را به خدمت گرفته که این افراد در سه شیفت کاری پاسخگوی کاربران هستند. آمار کاربران اوکی‌اکسچنج به تفکیک پلتفرم‌ها نشان می‌دهد 80 درصد از اندروید استفاده می‌کنند. ویندوز و مکینتاش به‌ترتیب 10 درصد و 3 درصد و کاربران آی‌اواس با آماری مشابه مکینتاش در رتبه‌های بعدی قرار دارند. دو درصد از کاربران اوکی‌اکسچنج هم لینوکس را انتخاب کرده‌اند و دو درصد دیگر هم سایر سیستم‌عاملان را.


باز هم شیبا!


بیشترین آمار کاربران آنلاین در پلتفرم معاملاتی اوکی‌اکسچنج مربوط به تاریخ پنجم آبان 1400 است.
زمانی که شیبا اوج قیمت خود را تجربه می‌کرد، 48 هزار و 352 نفر از کاربران اوکی‌اکسچنج به‌صورت همزمان در این پلتفرم مشغول خریدوفروش بوده‌اند.


پشتیبانی چابک‌تر!


به گفته اوکی‌اکسچنج، تیم پشتیبانی این پلتفرم با افزودن بخش تضمین کیفیت و تغییرات زیرساختی تقریباً 78 درصد تیکت‌ها را در کمتر از 15 دقیقه پاسخ می‌دهد. طولانی‌ترین زمان پاسخ‌دهی که بیش از یک ساعت بوده، تقریباً سه درصد از کل تیکت‌ها را شامل شده است. اوکی‌اکسچنج می‌گوید طی یک سال گذشته بیش از سه هزار رزومه دریافت کرده که از این تعداد 320 نفر دعوت به مصاحبه و 50 نفر دعوت به همکاری شده‌اند. همچنین 55 درصد از نیروی انسانی اوکی‌اکسچنج را خانم‌ها تشکیل داده‌اند و میانگین سنی اعضای تیم هم حدود 26 سال است. در مجموع 126 نفر 30 عنوان شغلی را در اوکی‌اکسچنج تصاحب کرده‌اند. بر اساس آمارهای بازدید سایت و اپلیکیشن این صرافی، 83.2 درصد کاربران از اپلیکیشن استفاده می‌کنند که 80.7 درصد آنها اندرویدی و مابقی صاحبان سیستم‌عامل آی‌اواس هستند. بیشترین آمار بازدید از سایت اوکی‌اکسچنج 48.352 نفر در لحظه بوده که با ثبت رکورد قیمتی رمزارز شیبا در پنجم آبان ۱۴۰۰ مصادف است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/7adw
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.