ایمان آمریکایی به کریپتو همچنان بالاست / نظرسنجی صرافی بیت‌استامپ در مورد اعتماد کاربران به طبقه دارایی رمزارزها

بر اساس یک نظرسنجی که اخیراً توسط صرافی ارز دیجیتال بیت‌استامپ انجام شد، اعتماد سرمایه‌گذاران خرد و نهادی در طول سه‌ماهه دوم سال 2022 متحمل ضربه بزرگی نشده است. در واقع با اینکه این دوره مصادف با بحران‌های نقدینگی و ورشکستگی شرکت‌ها بود، اما به اعتماد کاربران خدشه بزرگی وارد نشده و هنوز مردم به این طبقه دارایی اعتماد نسبتاً زیادی دارند.
در این نظرسنجی 28 هزار نفر از 23 کشور شرکت کردند. بر اساس نتایج اعتماد سرمایه‌گذاران نهادی تنها سه درصد نسبت به سه‌ماهه اول سال (که 70 درصد بود) کاهش ‌یافته است. کاهش اعتماد در بین سرمایه‌گذاران خرد نیز دو درصد، یعنی از 67 درصد در سه‌ماهه اول سال به 65 درصد در سه‌ماهه دوم رسیده است. جالب است بدانید ارقام نشان می‌دهند که اعتماد شرکت‌کنندگان آمریکایی نه‌تنها در این بازه کمتر نشده، بلکه بیشتر هم شده و از 61 درصد به 73 درصد رسیده است.

نکته دیگر قابل ‌توجه در نتایج این نظرسنجی این است که تعداد سرمایه‌گذاران خرد هم نسبت به فصل گذشته افزایش ‌یافته و از 42 درصد به 61 درصد رسیده است. در واقع تنها کشوری که در آن اعتماد سرمایه‌گذاران خرد کاهش چشم‌گیری داشت، کانادا بود. اعتماد سرمایه‌گذاران خرد به ارزهای دیجیتال در کانادا در سه‌ماهه دوم سال به زیر 50 درصد رسیده است. در سایر کشورهای قاره آمریکا اعتماد به ارزهای دیجیتال همچنان بالاست.

برای مثال اعتماد سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال در برزیل 77 درصد، شیلی 69 درصد و مکزیک 70 درصد است. عوامل اقتصادی کلان مانند افزایش تورم و تشدید سیاست‌های بانک‌های مرکزی کشورها، دارایی‌هایی را که پرریسک هستند، مانند ارزهای دیجیتال، تحت تأثیر قرار داده‌اند. چنانچه قیمت بیت‌کوین و اتریوم در سه‌ماهه دوم سال تقریباً 60 درصد کاهش یافت. به گفته «تام دانلیوی»، تحلیلگر مساری، حجم مبادلات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های بزرگ ازجمله کوین‌بیس نشان‌دهنده افزایش تعداد سرمایه‌گذاران نهادی نسبت به سرمایه‌گذاران خرد است.

«دانیل کیم»، مدیر سرمایه‌گذاری در FBG Capital در مصاحبه‌ای به بلاک‌ورکز گفت: «با اینکه بازار خاکستری به نظر می‌رسد، اما همچنان شاهد علاقه شدید سرمایه‌گذاران پیشرفته در سراسر آسیا و آمریکا به سرمایه‌گذاری در این فضا هستیم.» کیم ادامه می‌دهد: «امروزه بسیاری از شرکت‌های پورتفولیوی ما به‌دنبال تسهیل و تسریع ورود افراد به دنیای کریپتو هستند. نظرسنجی بیت‌استامپ نشان داد که بزرگ‌ترین مانع ورود به این فضا برای هر دو نوع سرمایه‌گذار، عدم دانش و آگاهی و تنظیم‌گری است.»

«دان اشمو»، تحلیلگر مالی خبره در «اینوز» نیز در ایمیلی نوشت: «تورم به دلایل مختلفی بسیار بالاست. قیمت انرژی و نفت در نتیجه جنگ روسیه افزایش ‌یافته و نگرانی‌هایی در مورد زنجیره تأمین وجود دارد. افزایش عرضه پول جدید برای بهبود ضروری بود، اما حجم انبوه دلار باعث افزایش تورم شده است. تنها چیزی که در این وضعیت به‌خوبی می‌دانیم، این است که تاریخ ثابت کرده در چنین شرایطی خرید بهترین کار ممکن است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.