رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

فهرست 10 تای دوم معتبرترین صرافی‌های رمزارزی / فهرست فوربس دیجیتال‌استس از 60 صرافی بزرگ برای کمک به سرمایه‌گذاران

با وجود اینکه فناوری بلاکچین حدود یک دهه قدمت دارد، اما در همین مدت 580 صرافی تاییدشده توسط نهادهای نظارتی ارز دیجیتال ایجاد شده‌اند که برای سرمایه‌گذاران امکان دادوستد با ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. بر اساس داده‌های سمیلار وب، در سه‌ماهه آخر سال 2021، وب‌سایت‌های صرافی‌های مختص ارز دیجیتال 1.7 میلیارد بازدید داشته‌اند. برای سرمایه‌گذارانی که در مورد این فضا اطلاعات کافی ندارند، تشخیص صرافی ارز دیجیتال باکیفیت از صرافی‌هایی که فقط در ظاهر خوب به نظر می‌رسند، تقریباً غیرممکن است. گاهی حتی ممکن است حجم معاملاتی یک صرافی بالا باشد یا خدمات متنوعی را ارائه دهد،‌ اما باز هم گزینه خوبی برای اعتماد و سرمایه‌گذاری نباشد.

فوربس دیجیتال‌استس برای کمک به سرمایه‌گذاران در حرکت به ‌سوی دنیای ارزهای دیجیتال، 60 صرافی ارز دیجیتال بزرگ را با استفاده‌ از 10 شاخص معین مثل کارمزد معاملات، امنیت سایبری، تبعیت قانونی و غیره مورد بررسی قرار داده است. در آغاز ژانویه 2022، حجم معاملات این 60 صرافی بیش از 100 میلیارد دلار در روز بوده است. این رقم نشان می‌دهد که این صرافی‌ها حجم عمده معاملات روزانه ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. در شماره‌های قبلی هفته‌نامه رمزارز، 10 صرافی اول فهرست فوربس را با هم مرور و بررسی کردیم. در این شماره به سراغ 10 صرافی دوم این فهرست رفته‌ایم. در ادامه می‌توانید تحلیل 10 صرافی دوم برتر دنیا را از نگاه فوربس دیجیتال‌استس مطالعه کنید.

«اینترکتیو بروکرز» یک شرکت کارگزاری جهانی و مستقر در آمریکاست. در این کارگزاری کلاس‌های دارایی متنوعی از جمله رمزارز معامله می‌شوند. کارمزد معامله در این کارگزاری بسیار پایین و حدود 18 امتیاز پایه است. با اینکه اینترکتیو بروکرز ارزهای محدودی ارائه می‌دهد، اما یک انتخاب عالی برای معامله‌گرانی است که چند نوع کلاس دارایی دارند.

«گروه آی‌جی» یک شرکت بزرگ خدمات مالی است که هزاران نوع اوراق بهادار ازجمله عرضه اولیه کریپتو قابل معامله، به کاربران خرده‌فروش خود ارائه می‌دهد. واحد تیستی‌ترید این شرکت نیز برای بیت‌کوین و اتریوم معاملات آتی و خدمات بسیار دیگری را ارائه می‌دهد. سرویسCFD (قرارداد مابه‌التفاوت) کریپتویی که به مشتریان خارج از آمریکا ارائه می‌شود، به نسبت شرکت‌های CFD ارزان‌تر است، اما هزینه این سرویس در مقایسه با شرکت‌های ارز دیجیتال گران محسوب می‌شود.

«بیت‌هامب» یکی از چهار صرافی بزرگ دارای مجوز در کره جنوبی است که بیش از 250 استراتژی معاملات جفتی با کارمزد 20 واحد پایه برای سفارش‌گذاران و 25 واحد پایه برای سفارش‌گیرندگان دارد. بیشتر نقدینگی این شرکت با واحد وون کره است. امنیت سایبری و تبعیت قانونی بیت‌هامب توسط شرکت‌های بانکداری و فناوری غیر وابسته به‌دقت بررسی ‌شده است.

«پلاس 500» یک شرکت کارگزاری است که قرارداد مابه‌التفاوت در کلاس‌های دارایی مختلف، مانند سهام، شاخص‌ها، FX و همچنین 10 بازار ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. پلاس 500 رقیب آی‌جی و آی‌تورو محسوب می‌شود. قراردادهای مابه‌التفاوت به‌دلیل ماهیت و اثر اهرمی که دارند، در ایالات ‌متحده ارائه نمی‌شوند.

«کوکوین» یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال جهان و مستقر در کشور سیشل است. این صرافی طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد و کارمزد پایینی دارد. کوکوین در سال 2020 متحمل یکی از بزرگ‌ترین هک‌های کریپتویی شد. در پی این هک بیش از 275 میلیون دلار از کوکوین به سرقت رفت. البته تقریباً تمام سکه‌های به سرقت‌رفته بازیابی شدند. لازم به ذکر است که کوکوین مجوز فعالیت ندارد و تحت نظارت نهادهای مالی نیست.

«گروه سی‌ام‌ای» یک صرافی اوراق مشتقه با 175 سال سابقه در ایالات ‌متحده است که معاملات آتی بیت‌کوین خود را در اواخر سال 2017 راه‌اندازی کرد و اکنون دارای چهار قرارداد آتی کریپتو از جمله معامله آتی اتر، معامله آتی میکرو بیت‌کوین، معامله آتی میکرو اتر و سه قرارداد اختیار ارز دیجیتال (شامل دو میکرو) است. معامله‌گران می‌توانند از طریق حساب‌های موجود در بازرگانان کمیسیون آتی (FCM) به این قراردادها دسترسی داشته باشند.

«بیت‌فلایر» یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ژاپن است. این صرافی در ژاپن، ایالات متحده و اروپا مجوز فعالیت دارد. فهرست ارزهای دیجیتال این صرافی به بیت‌کوین محدود شده و فقط با ین قابل معامله است. کارمزد بیت‌فلایر 15 امتیاز پایه است.

«اف‌تی‌ایکس US» شعبه آمریکایی اف‌تی‌ایکس است که با وجود عرضه ارزهای دیجیتال محدود، به‌سرعت در بازار ایالات متحده مورد توجه قرار گرفت. اخیراً این صرافی ارز دیجیتال پلتفرم ارائه‌دهنده معاملات آتی اتریوم، لجرایکس را خریداری و یک بازار ان‌اف‌تی راه‌اندازی کرده است.

«CEX.IO» یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در لندن است که در سال 2013 تأسیس شد. این صرافی ارز دیجیتال در بریتانیا، اروپا، ایالات ‌متحده و کانادا مجوز فعالیت دارد. اگرچه CEX.IO عمدتاً بر خرده‌فروشی متمرکز بوده، اما اکنون قصد دارد خدمات دیگری مثل خدمات کارگزاری، معاملات مارجین و رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی به صرافی بیفزاید.

«کش‌اپ» یک اپلیکیشن پرداخت P2P و انتقال پول است که در سال 2017 سرویس کریپتو را برای 30 میلیون کاربر خود راه‌اندازی کرد. این سرویس محدود به بیت‌کوین است و کارمزد معامله آن بین 75 تا 300 امتیاز پایه است. کش‌اپ از کیف پول‌های خارجی هم پشتیبانی می‌کند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/rq8l
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.