رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مرگ ملکه و توکن‌های یادبود / ان‌اف‌تی‌ها و سکه‌های دیجیتال یادبود الیزابت دوم با ارزش چند میلیون دلاری

بخشی از بازار رمزارزها به میم‌کوین‌ها تعلق دارد که به دور از ارزش پروژه یا کسب‌وکار پشت آنها، بیشتر برای سرگرمی یا گرامیداشت یک موضوع ضرب و خریدوفروش می‌شوند. مدت‌ها بود که این بخش از بازار رونق چندانی نداشت، اما حالا با مرگ ملکه الیزابت دوم رونق به آن بازگشته است. هرچند اگر این روند موقتی باشد! باز هم طی همین دو، سه روز گردش مالی جالب ‌توجهی با محوریت یادبود ملکه بریتانیا ایجاد شده است. البته عده‌ای هم در حال استفاده از این فضا برای خالی‌کردن جیب کاربران هستند. برای نمونه طی 24 ساعت، یک میم‌کوین با تم ملکه الیزابت در سایت Dex Screener بیش از شش میلیون دلار حجم مبادلات داشته است. در همین رابطه گزارش شده ان‌اف‌تی‌های مشابهی نیز در پلتفرم اوپن‌سی منتشر شده‌اند.

مرگ الیزابت دوم، ملکه بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع، روز پنجشنبه در میان کاهش پوند، افزایش تورم و انتخاب نخست‌وزیر جدید، ضربه سختی به اقتصاد بریتانیا زد، اما به نظر می‌رسد برای دنیای رمزارز و بلاکچین ماجرا به شکل دیگری بوده است. حالا ایجاد عکس‌، کاریکاتور و آثار هنری دیجیتالی – ان‌اف‌تی و سکه‌های میم – از ملکه تازه درگذشته به یک ترند داغ برای برخی پلتفرم‌ها و صرافی‌ها تبدیل شده است.

یک ترند داغ راه افتاده است و برای نمونه طی 24 ساعت،فقط یک میم‌کوین با تم ملکه الیزابت در سایت
Dex Screener بیش از شش میلیون دلار حجم مبادلات داشته است!

بیش از 40 سکه رمزارزی در صرافی‌های غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند BNB (BSC) و اتریوم فقط در 24 ساعت عرضه شد که نام‌های جالب توجهی چون «RIP Queen Elizabeth»، «Queen Elizabeth Inu»، «God Save The Queen» را به خود اختصاص داده‌اند. همین‌طور سکه‌هایی با عناوینی چون «ملکه دوج»، «الیزابت دوم» و «پل لندن پایین است» هم وارد برخی صرافی‌ها شده و مشتریانی پیدا کرده‌اند.توکن «Rise Of The King» با اشاره به پادشاهی تازه چارلز سوم که جانشین ملکه انگلستان شده، از زمان ایجاد آن در روز جمعه، حدود دو هزار درصد افزایش قیمت یافته و در حال حاضر در سایت دکس‌اسکرینر که دارایی‌های دیجیتال محبوب را در صرافی یونی‌سوآپ رصد می‌کند، ترند شده است.

از سوی دیگر، توکن الیزابت در 24 ساعت گذشته در صرافی پنکیک‌سوآپ 6.1 میلیون دلار گردش مالی داشته است. البته اکثر پروژه‌های دیگر نقدینگی ناچیزی داشته‌اند که ممکن است نشان‌دهنده پتانسیل آنها برای پامپ‌ و تخلیه‌های کوتاه‌مدت باشد؛ بنابراین صرافی‌ها و تحلیلگران مدام هشدار می‌دهند که معامله‌گران بالقوه این سکه‌ها باید احتیاط زیادی کنند.


در پلتفرم اوپن‌سی نیز مجموعه یادبود


RIP Queen Elizabeth II با 522 آیتم راه‌اندازی شده و بیشترین محبوبیت را بین ان‌اف‌تی‌های مربوط به ملکه در بازار داشته است. البته تنها 0.23 اتریوم یا چیزی حدود 394 دلار از توکن‌های این مجموعه تابه‌امروز فروخته شده است.

در حالی که توکن‌های ملکه الیزابت ممکن است جدید باشند، بریتانیا با بازار ان‌اف‌تی چندان غریبه نیست. پشت این ان‌اف‌تی‌ها هم گویا ضرابخانه سلطنتی، سازنده سکه‌های بریتانیاست که ظاهراً در حال توسعه ان‌اف‌تی‌های مربوط به ملکه است. در ماه آوریل، «ریشی سوناک»، وزیر دارایی سابق این کشور، از ضرابخانه سلطنتی درخواست کرد که یک ان‌اف‌تی در تلاشی برای نشان‌دادن پیشرو شدن دولت در زمینه ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

ملکه الیزابت دوم در 96سالگی و با رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت در تاریخ، روز پنجشنبه درگذشت و حالا مرگش این ترند داغ در بازار رمزارزها را راه انداخته است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند به احتمال زیاد دارایی‌های دیجیتالی که از مرگ ملکه الهام گرفته‌اند، چندان دوام نمی‌آورد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/8b79
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.