حمایت کاخ سفید از مکانیسم اثبات سهام / اولین گزارش مصرف بالای برق استخراج رمزارزها توسط دولت آمریکا و راهکارهای پیشنهادی برای آینده

کاخ سفید گزارشی منتشر کرده که از آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) و وزارت انرژی (DOE) خواسته تا اقداماتی را جهت کنترل مصرف انرژی در استخراج رمزارزها با شیوه اثبات کار انجام دهند. این درخواست یکی از اولین پاسخ‌ها به فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در مورد ارزهای دیجیتال است. درخواستی که تأکید می‌کند فناوری‌های مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری‌شده مقدار قابل ‌توجهی برق مصرف می‌کنند و به میزان زیادی در انتشار گازهای گلخانه‌ای، آلودگی‌های صوتی و آب‌وهوایی و سایر اثرات مؤثر بر شهرها نقش دارند.

به گفته نویسندگان این گزارش جدید، برآورد مصرف برق جهانی استخراج دارایی‌های دیجیتال تا آگوست 2022 از مصرف برق سالانه کشورهایی از جمله آرژانتین و استرالیا بیشتر شده و تقریباً بین 120 تا 240 میلیارد کیلووات ساعت در سال است؛ عدد بزرگی که اکنون نظر قانون‌گذاران آمریکایی را به خود جلب کرده‌ است، قانون‌گذارانی که در ماه‌های اخیر فشارها بر کسب‌وکارهای این حوزه را زیاد کرده‌اند. کاخ سفید می‌گوید مصرف بالای انرژی احتمالاً به عواقب فاجعه‌باری برای آمریکایی‌های و زندگی روزمره آنها منجر می‌شود و نه‌تنها باعث تشدید تغییرات فعلی آب‌وهوایی می‌شود، بلکه ثبات شبکه‌های برق را نیز تهدید می‌کند، زیرا می‌تواند «قیمت برق را برای مصرف‌کنندگان محلی بالا ببرد.»

به‌طور خاص، این گزارش مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) را مورد انتقاد قرار داده است. مکانیسمی که در حال حاضر بیش از 60 درصد از کل سرمایه بازار دارایی‌های رمزنگاری‌شده از طریق آن حاصل شده و استفاده از آن یکی از مهم‌ترین دلایل مصرف بالای انرژی در این بازار و صنعت است. این گزارش تأکید کرده تخمین‌های مصرف برق در این بازار نشان می‌دهد استفاده از روش PoW برای استخراج رمزارزها، به‌ویژه بیت‌کوین یکی از مهم‌ترین دلایل وضعیت نگران‌کننده فعلی است. این گزارش استدلال می‌کند که توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال باید شامل راه‌حل‌هایی برای کاهش شدید مصرف انرژی در این صنعت باشد؛ گزارشی که مکانیسم اثبات سهام (PoS) را برای کمتر کردن مصرف برق یک راهکار مناسب ارزیابی کرده است. تخمین زده می‌شود استفاده از روش اثبات سهام نهایتاً تا 0.28 میلیارد کیلووات ساعت در سال برق مصرف کند و این یعنی کمتر از یک‌هزارم مصرف برق در دنیا؛ عدد کوچکی که ضرر چندانی برای محیط زیست و صنعت انرژی نخواهد داشت.

در این گزارش آمده است: «درخواست‌های فزاینده‌ای برای استفاده از بلاکچین‌های مبتنی بر اثبات سهام در حال شکل‌گرفتن است.» راه‌اندازی لایه دوم اتریوم که از مکانیسم اجماع PoS استفاده می‌کند، یکی از نکات مثبتی است که این گزارش از آن تمجید کرده و امیدوار است به مصرف کمتر انرژی در این صنعت کمک کند. انتظار می‌رود اتریوم، دومین بلاکچین بزرگ از نظر ارزش بازار، در هفته آینده روی مکانیسم اثبات سهام برود و از این طریق 99.95 درصد در مصرف انرژی بهینه‌تر شود.

نکته جالب این است که کاخ سفید برای اثبات برخی ادعاهای خود به عملکرد و گزارش‌های چین هم استناد کرده است. در این گزارش آمده است: «در چین، ناسازگاری استخراج بیت‌کوین با اهداف زیست‌محیطی این کشور به‌عنوان یکی از چندین دلیل ممنوعیت تراکنش‌های دارایی‌های رمزنگاری‌شده توسط دولت در سال 2021 ذکر شده است.» با وجود این، کاخ سفید از استفاده استخراج‌کنندگان رمزارز از برق تولیدشده توسط گاز متان چاه‌های نفت و گاز یا محل‌های دفن زباله حمایت کرده است. در این گزارش آمده است: «عملیات استخراج دارایی‌های رمزنگاری‌شده که متان تخلیه‌شده چاه‌های نفت (که معمولاً سوزانده می‌شود) را برای تولید برق استفاده می‌کنند، می‌تواند نتایج مثبتی برای محیط زیست به همراه داشته باشند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.