رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

حمله طالبان به رمزارزها / ممنوعیت سراسری ارزهای دیجیتال در افغانستان و دستگیری معامله‌گران توسط طالبان

به گفته یک مقام ارشد پلیس، بانک مرکزی افغانستان در ماه جاری ممنوعیت سراسری بر ارزهای دیجیتال اعمال کرده است. همچنین رژیم طالبان چند معامله‌گر را که از دستورات مبنی بر توقف تجارت توکن‌های دیجیتال سرپیچی کرده بودند، دستگیر کرده است. در پی روی‌آوردن مردم افغانستان به ارزهای دیجیتال با هدف حفظ ارزش دارایی و دور نگه‌داشتن ثروت خود از نظام مالی این کشور، طالبان اقدام به سرکوب ارزهای دیجیتال و معامله‌گران آن کرده است. به‌دنبال تحریم طالبان از سیستم بانکی جهانی توسط بانک جهانی، کریپتو به روشی محبوب برای انتقال پول به داخل و خارج از کشور تبدیل شد.

با اینکه تمام کشورها از سنگاپور گرفته تا ایالات ‌متحده در پی سقوط بازار رمزارزها و از بین رفتن دو تریلیون دلار و ورشکستگی چندین شرکت معروف مقررات ارزهای دیجیتال را تشدید کرده‌اند، اما هیچ‌کدام ممنوعیت سراسری بر رمزارزها اعمال نکرده‌اند. البته چین هم در سپتامبر 2021 تمام تراکنش‌های رمزارز را غیرقانونی اعلام کرد و اکنون افغانستان و چین تنها کشورهایی هستند که ممنوعیت سراسری بر ارزهای دیجیتال اعمال کرده‌اند.

«سیدشاه سعادت»، رئیس تحقیقات جنایی فرماندهی پلیس هرات گفت: «بانک مرکزی به ما دستور داد تا همه صرافان، فعالان و معامله‌گران را از تجارت ارزهای کلاهبردارانه‌ای چون بیت‌کوین بازداریم.» سعادت گفت تاکنون 13 نفر دستگیر شده‌اند که بیشتر آنها به قید وثیقه آزاد هستند. بیش از 20 کسب‌وکار کریپتویی نیز تعطیل‌شده‌اند. هرات، سومین شهر بزرگ افغانستان و مرکز تجارت توکن‌های دیجیتال است. چهار کارگزاری از شش کارگزاری کریپتو در افغانستان، در این شهر واقع ‌شده‌اند.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/7x5l
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.