رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مخفی‌کاری کارداشیان در تبلیغ یک رمزارز / کارداشیان به‌دلیل نقض قوانین رمزارزی یک میلیون دلار جریمه شد

کیم کارداشیان پرداخت جریمه یک میلیون دلاری را به‌دلیل عدم افشای مبلغ دریافتی خود برای تبلیغ یک ارز دیجیتال در اینستاگرام پذیرفت. او همچنین به مدت سه سال هیچ تبلیغی برای ارزهای رمزنگاری‌شده منتشر نخواهد کرد. به گزارش CNBC، ماجراجویی کیم کارداشیان در حوزه کریپتوکارنسی توجه تنظیم‌گران فدرال را به او جلب کرده است. این اینفلوئنسر آمریکایی اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را مبنی بر عدم افشای حق تبلیغ دریافتی جهت انتشار تبلیغات اینستاگرامی برای یک ارز دیجیتال پذیرفت.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در بیانیه‌ای ضمن توضیح اینکه طبق قوانین ایالات متحده افراد ملزم به افشای زمان و مبالغ دریافتی در ازای تبلیغ اوراق بهادار و ارزهای دیجیتال هستند، بیان کرد: «جریمه کیم کارداشیان نشان می‌دهد تبلیغ یک ارز دیجیتال در صفحات مجازی اشخاص معروف لزوماً به معنای اعتبار آن رمزارز نیست.»

طبق اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارزش کل دارایی کیم کارداشیان که پرداخت جریمه 1.26 میلیون دلاری را برای تبلیغ ارز دیجیتال EthereumMax در اینستاگرام پذیرفته، مجموعاً به 1.8 میلیارد دلار می‌رسد. این نهاد قانون‌گذار همچنین اعلام کرده که کارداشیان با تحقیقات در حال انجام همکاری خواهد کرد و موافقت کرده که اوراق بهادار کریپتو را به مدت سه سال تبلیغ نکند.

سرمایه‌گذاران اوایل سال جاری از کارداشیان، پل پیرس، ستاره سابق NBA و فلوید می‌ودر جونیور، بوکسور فوق ستاره به‌دلیل تبلیغات‌شان برای EthereumMax شکایت و آنها را به افزایش مصنوعی ارزش دارایی متهم کردند.
خبر جریمه کیم کارداشیان که دارای یک امپراتوری ۳۳۱ میلیون نفری در اینستاگرام است، داغِ نبودِ هیچ نهاد تنظیم‌گری را در حوزه رمزارزها برای ما تازه می‌کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به‌عنوان رگولاتور حوزه کریپتوکارنسی این کشور علاوه بر نظارت بر محتوا و ارزش ارزهای تبلیغی با تصویب قانونی مُبَلغ‌های اینستاگرامی را ملزم به افشای مبالغ دریافتی در ازای تبلیغ ارزهای دیجیتال کرده است. این در حالی است که در ایران افرادی با تعداد دنبال‌کننده بالا در فضای مجازی ارزهای نامعتبر تبلیغ می‌کنند و حق تبلیغ خود را در جیب می‌گذارند؛ بدون توجه به اینکه سرمایه‌های عده‌ای واقعاً از دست می‌رود.

تابه‌حال چند مورد تبلیغ سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیز توسط سلبریتی‌ها و افراد مشهور ایرانی صورت گرفته و علاوه بر این صفحاتی در فضای مجازی در ایران صرفاً به همین دلیل راه‌اندازی شده‌اند و متأسفانه دنبال‌کننده‌های زیادی هم دارند. افرادی در این صفحات از ناآگاهی و نبود قوانین در حوزه کریپتوکارنسی در ایران سوءاستفاده کرده و در ازای دریافت مبالغ میلیونی به ترویج سرمایه‌گذاری در شت‌کوین‌ها می‌پردازند. پیش‌تر نیز در گزارشی در راه پرداخت به این موضوع پرداخته‌ایم.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/n9k7
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.