رمزارزها و ثبات مالی / رگولاتور نگران استیبل‌کوین‌ها و نحوه دسته‌بندی توکن‌هاست

روز دوشنبه سوم اکتبر شورای نظارت بر ثبات مالی در ایالات متحده به ریاست «جنت یلن» اعلام کرد که رمزارزها می‌توانند برای ثبات ایالات ‌متحده خطرناک باشند. این نهاد نظارتی در همان روز جهت بررسی گزارش خود در مورد دارایی‌های دیجیتال، جلسه‌ای تشکیل داد.

به گفته شورا در این گزارش، چهارچوبی برای تنظیم‌کنندگان و قانون‌گذاران مالی طراحی شده است. «جاناتان رز»، اقتصاددان و مشاور بانک فدرال‌رزرو شیکاگو، در مورد گزارش شورای نظارت تشریح کرد: «در صورتی رمزارزها به ثبات مالی صدمه می‌زنند که ارتباط آنها با سیستم مالی سنتی افزایش یابد، یا این رشد بدون تبعیت و همگام‌سازی با مقررات مناسب از جمله اجرای ساختار نظارتی موجود باشد.»

شورای نظارت بر ثبات مالی در سال 2010 پس از آخرین بحران مالی تشکیل شد و مسئولیت محافظت در برابر خطرات بزرگ برای رویکردهای مالی سنتی را بر عهده دارد. در این شورا، «جروم پاول»، رئیس فدرال‌رزرو و «گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا عضو هستند.

به گفته رز، یافته‌های شورای نظارت بر ثبات مالی نشان می‌دهد «قیمت دارایی‌های کریپتویی، اتصالات درون اکوسیستم دارایی‌های کریپتو، آسیب‌پذیری‌های عملیاتی و عدم تطابق منابع مالی» باعث بی‌ثباتی می‌شوند. او افزود که شورا در مورد استیبل‌کوین‌ها، نوسانات و نحوه دسته‌بندی توکن‌های رمزنگاری اصلی بسیار نگران است.

علاوه بر این، گنسلر در این جلسه از خالق ناشناس بیت‌کوین، ساتوشی ناکاموتو، به‌دلیل «ایمان‌نداشتن ‌به بخش مالی تحت نظارت و تنظیم‌گری مالی» انتقاد کرد. او در ادامه بر لزوم همکاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و آژانس‌های مرتبط با کنگره برای ایجاد یک چهارچوب نظارتی سخت‌گیرانه جهت این صنعت نوپا تأکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.