رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

زنان، مد و متاورس / توجه کنشگران متاورس به هفته مد نیویورک

ستارگان سریال «جزیره عشق» و علاقه‌مندان وب3، در هفته مد نیویورک در کنار هم قرار گرفتند؛ در این رویداد، بعضی از مدهای لباس مورد توجه دنیای متاورس قرار گرفت. در هفته مد نیویورک، یک شرکت بازی بلاکچینی به نام چین‌گاردینز اولین سری از لباس‌های خود موسوم به «فیجیتال» (phygital) را معرفی کرد. شرکت‌کنندگان در این بازی می‌توانند با استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی این لباس‌ها را امتحان کنند. علاقه‌مندان وب3 و «اکین سو کولچول اوغلو» و «دیوید سانکلیمنتی»، ستارگان «جزیره عشق» در این رویداد شرکت کردند.

در این رویداد، علاقه‌مندان به وب3 و طراحان مد در یک جا جمع شدند. هنرمندان و صاحبان توکن‌های غیر قابل‌ معاوضه (NFT) با یکدیگر گپ می‌زدند و کمی آن‌طرف‌تر، اینفلوئنسرها با لباس‌های بی‌عیب و نقص‌شان عکس می‌گرفتند. آن سوی جمعیت، برندگان فصل هشتم سریال «جزیره عشق» برای رویدادهای شب آماده می‌شدند.

در اوایل همین هفته که هفته مد نیویورک بود، افرادی گرد هم آمدند که پیش از این جمع‌‌شدن‌شان پیش‌بینی‌پذیر نبود. در این رویداد، طراحی مد در دنیای واقعی و طراحی مد در وب3 با یکدیگر درآمیخت. در میان برندهایی که در این رویداد به نمایش درآمد، بوتیک الکترونیکی «اوه پلی» (Oh Polly) و شرکت بازی‌های بلاکچینی چین‌گاردینز حضور داشتند تا بتوانند کارکرد فناوری واقعیت افزوده در صنعت مد را نشان بدهند.

چین‌گاردینز به حاضران در رویداد مجموعه لباس‌های خود با نـــام لباس‌های خیابانـــی فیجیتــــال متا یا
«Phygital Meta Street Wear» را برای نخستین‌بار نشان داد که می‌توان آنها را هم در دنیای واقعی و هم در متاورس به تن کرد. لیو که مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران چین‌گاردینز است، به اینسایدر گفت: «فیجیتال جایی است که آینده در آن حضور دارد. ما معتقدیم کالاهایی که با تجربه دیجیتال همراه هستند، همان ‌چیزی هستند که مردم در آینده در انتظارش خواهند بود.»

پیش از شروع نمایش، چین‌گاردینز یک منطقه واقعیت مجازی را ارائه داد که در آن مهمانان می‌توانستند با استفاده از یک هدست نسخه‌های مجازی لباس را ببینند و لمس کنند. در همان نزدیکی، یک اینستالیشن واقعیت افزوده وجود داشت که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانستند لباس‌های رنگارنگ خیابانی را امتحان کنند. همچنین تی‌شرت‌های فیزیکی وجود داشت که همراهش یک تراشه بود که می‌شد آن را اسکن کرد تا به مالکش یک توکن غیرقابل معاوضه یا ان‌اف‌تی بدهند که آن را با خود به خانه ببرد.

به گفته لیو بخشی از هدف این رویداد تعامل با زنان و افرادی است که با وب3 و رمزنگاری آشنایی ندارند. استراتژیست‌های متاورس گفته‌اند که زنان برای ورود به وب3 با موانع بیشتری مواجه هستند. لیو امیدوار است این لباس‌های فیزیکی راهی برای علاقه‌مند کردن زنان و فعال‌کردن آنها در متاورس بگشاید.

لیو گفته است: «وقتی تی‌شرت خود را می‌‌پوشید، آواتار شما هم در متاورس همان لباس را می‌‌پوشد. اینها فرصت‌هایی هستند که با آن‌ می‌توانیم زنان را وارد این فضا کنیم و درک آن را برای افراد آسان سازیم.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/t2ae
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.