رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

مدیرعامل شاپیفای سه میلیون دلار دیگر سهام کوین‌بیس خرید / توبیاس لوتکه به‌طور میانگین هر هفته 369 هزار دلار سهام کوین‌بیس خریده است

«توبیاس لوتکه»، مدیرعامل شاپیفای طی دو ماه گذشته حسابی از آب گل‌آلود ماهی گرفته و در زمان افت سهام کوین‌بیس حدود سه میلیون دلار سهام این شرکت را به دست آورده است. شاپیفای یک شرکت تجارت الکترونیک است که در سال 2006 بنیان‌گذاری شد. مدیرعامل این شرکت از ابتدای ماه آگوست به‌طور میانگین هر هفته 369 هزار دلار برای خرید سهام کوین‌بیس هزینه کرده است.

لوتکه در ماه فوریه به عضویت هیئت‌مدیره کوین‌بیس درآمد و بر این اساس می‌بایست تمام معاملات خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه دهد. تمام خریدهای لوتکه در راستای برنامه معاملاتی Rule 10b5-1 انجام شده که در 26 می 2022 به تصویب رسیده است. تصویب این برنامه درست مصادف با زمانی بود که سهام کوین‌بیس نسبت به ابتدای سال جاری 75 درصد کاهش یافته بود و زیر 70 دلار معامله می‌شد. لوتکه سهام کوین‌بیس را در اوایل ماه سپتامبر با ارزش 62 دلار و در اواسط ماه آگوست با ارزش 97.24 دلار خریداری کرد. به‌طور کلی، او 40.315 سهم را به ارزش کل 2.949.833 دلار و میانگین 73 دلار برای هر سهم مطابق با قیمت‌گذاری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، خریداری کرده است.

در زمان نگارش این گزارش (سوم اکتبر 2022) سهام کوین‌بیس به قیمت 65 دلار معامله شد. این امر نشان می‌دهد که سهام کوین‌بیس 12 درصد نسبت به زمان خریداری لوتکه کاهش یافته است؛ بنابراین مدیرعامل شاپیفای 330 هزار دلار متضرر شده است. طبق آخرین گزارش‌ها لوتکه 65.816 سهام کوین‌بیس با ارزشی معادل 4.28 میلیون دلار دارد.

به‌جز لوتکه، «فرد ارسام»، یکی از مدیران و هم‌بنیان‌گذاران کوین‌بیس نیز مقدار چشم‌گیری از سهام این شرکت را در آوریل سال گذشته خریداری کرد

اما کار لوتکه و خرید سهام بین سهام‌داران اصلی و کارکنان کوین‌بیس یک کار معمولی محسوب نمی‌شود. هرچند به‌جز لوتکه، «فرد ارسام»، یکی از مدیران و هم‌بنیان‌گذاران کوین‌بیس نیز مقدار چشم‌گیری از سهام این شرکت را در آوریل سال گذشته خریداری کرد. ارسام در ماه می نیز 76.8 میلیون دلار برای حدود 1.12 میلیون سهم هزینه کرد. در واقع هم‌بنیان‌گذار کوین‌بیس برای هر سهم به‌طور میانگین 68.49 دلار پرداخت کرده است. با توجه به قیمت فعلی سهام کوین‌بیس، ارسام متحمل ضرر 3.35 میلیون دلاری شده است.


مدیران داخلی کوین‌بیس معمولاً سهام خود را می‌فروشند


اما کار رایج و معمول در بین مدیران و کارکنان کوین‌بیس فروش سهام است؛ زیرا فهرست مستقیم سهام کوین‌بیس با عرضه اولیه سنتی تفاوت دارد و زمانی که سهام کوین‌بیس برای معامله در نزدک باز شد، هیچ سهام جدیدی ایجاد نشد، در عوض تمام نقدینگی از سهام‌داران موجود تأمین ‌شد. در نتیجه بر اساس گزارش بلاک‌ورکز، کارکنان و مدیران کوین‌بیس تقریباً 15.7 میلیون سهام به قیمت حدود 5.8 میلیارد دلار فروخته‌اند. «فرد ویلسون»، سرمایه‌گذار فناوری این شرکت، با فروش 3.63 میلیارد دلار و ارسام با فروش 492.3 میلیون دلار سهام به‌ترتیب رتبه‌های اول و دوم را بین کارکنان و مدیران داخلی شرکت در فروش سهام دارند.


احتمال رشد سهام کوین‌بیس در کوتاه‌مدت


کوین‌بیس در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با مشکلات متعددی است. این شرکت در چنگال بسیاری از مسائل مانند اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، مسائل فنی، معیارهای مالی وحشتناک و ساختار کارمزد قرار دارد. همین مسائل باعث شده که کوین‌بیس در سه‌ماهه چهارم امسال با بادهای مخالف روبه‌رو شود. در این شرایط، کارکنان شرکت خواستار بازگشت به اصول اولیه هستند. آنها معتقدند تنها با این رویکرد می‌توان از تورم و رکود جلوگیری کرد. به‌علاوه آنها به‌دنبال یک ترازنامه قوی با رشد درآمد واضح هستند.

برخی معتقدند که سهام کوین‌بیس ممکن است در کوتاه‌مدت رشد داشته باشد، اما با وجود افت سهام در سه‌ماهه دوم سال، ممکن است احتمالات دیگری هم وجود داشته باشد. ظاهراً همین روزنه امید هم دلیل لوتکه برای خرید سهام است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/iqfm
2 نظرات
  1. […] مانند کوین‌بیس و بایننس و اف‌تی‌ایکس که با مردم سروکار دارند، در سمت […]

  2. […] اخراج حدود ۱۱۰۰ نفر از این شرکت در ماه ژوئن صورت گرفت. کوین‌بیس پیش از این گفته بود که در ماه سپتامبر پس از کاهش نیرو در […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.