رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

خرید تن‌کوین و بیت‌کوین با تلگرام / تلگرام امکان مبادله رمزارز را فراهم کرده و به نظر می‌رسد در حال شکل دادن به یک اکوسیستم پرداخت است

ربات تلگرامی والت (@Wallet) به کاربران اجازه می‌دهد که رمزارز مبادله کنند. البته فروشندگان رمزارز در این بات برای تراکنش‌ها 0.9 درصد کمیسیون پرداخت می‌کنند. توسعه‌دهندگان این بات می‌گویند این تراکنش‌ها همتابه‌همتا هستند و خریداران برای خرید رمزارز صرفاً می‌توانند از این واحدهای پولی استفاده کنند؛ دلار، یورو، گریونیا اوکراین، روبل بلاروس و تنگه قزاقستان.

در حال حاضر کاربران فقط می‌توانند تن‌کوین (TON) و بیت‌کوین بخرند، اما تنها می‌توانند تن‌کوین را از طریق پیام‌های چت انتقال دهند. توسعه‌دهندگان ربات تلگرامی والت به کاربران این پیام‌رسان امکان داده‌اند که با کارت بانکی ارز دیجیتال بخرند و آن را به کیف‌ پول‌های دیگر نیز انتقال دهند. در واقع آنها یک صرافی ارز دیجیتال همتابه‌همتا راه‌اندازی کرده‌اند.

این ربات در ماه آوریل راه‌اندازی شد و به کاربران تلگرام این امکان را می‌داد که تن‌کوین بخرند و آن را در پیام‌های چت برای هم ارسال کنند. این امکان در آخرین نسخه به‌روزرسانی تلگرام در دسترس است. خدمات این صرافی ضامن تراکنش است. در صورتی که میان فروشنده و خریدار توافق حاصل نشود، این سرویس فرایند رفع این اختلاف را انجام می‌دهد.

نام این سرویس «معاملات ناشناس همتا‌به‌همتا» است. با وجود این کاربران باید شماره همراه خود را با این ربات به اشتراک بگذارند تا بتوانند معامله کنند. طبق بیانیه‌ای که مبدعان این بات منتشر کرده‌اند، فروشندگان ارز دیجیتال باید به ازای هر تراکنش 0.9 درصد کمیسیون پرداخت کنند، اما لازم نیست که خریداران کمیسیون بدهند.

برای فروش توکن‌ها، کاربران اعلامیه‌ای را در برنامه ارسال می‌کنند و خریداران می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند و با استفاده از ارزهایی که از آنها نام برده شد، برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنند. آنها در حال حاضر فقط می‌توانند تن‌کوین و بیت‌کوین بخرند و تنها می‌توانند تن‌کوین را در پیام‌های خود منتقل کنند.

یکی از نمایندگان بنیاد تن‌کوین گفته که جامعه هدف این برنامه کاربران عادی تلگرام است و هدف آن است که بتوانند درباره بلاکچین تا حدی بیاموزند. به گفته او، بسیاری از خدمات تُن مشابه اپلیکیشن‌هایی است که مردم هم‌اکنون استفاده می‌کنند و به آن عادت دارند.

این نماینده ادامه داد: «شما بدون آنکه تلگرام را ترک کنید، می‌توانید رمزارز بخرید و آن را با نام مستعار برای دوستان خود بفرستید، بدون آنکه آدرس کیف ‌پول‌تان را به اشتراک بگذارید. همچنین با ربات تلگرامی موبایل (mobile@) می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید، هزینه اشتراک در کانال تلگرامی مورد علاقه‌تان را بپردازید و از بسیاری خدمات دیگر برخوردار شوید.»

بلاکچین تُن ابتدا به دست برادران دروف که بنیان‌گذار پیام‌رسان تلگرام هستند، تأسیس شد. آنها پیش‌تر قصد راه‌اندازی یک توکن دیگر به نام گرام (GRAM) را داشتند، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در سال 2020 از آن جلوگیری کرد. در نتیجه تلگرام 1.2 میلیارد سرمایه جمع‌آوری‌شده برای این پروژه را به سرمایه‌گذاران بازگرداند و 18.5 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.

بنیاد تُن یک اجتماع غیرمتمرکز است که «آناتولی ماکوسف» و «کریل املیاننکو» راه‌اندازی کردند. به گفته این نماینده، یکی از اهداف این پروژه ادغام فناوری بلاکچین با اینترنت معمولی است. تُن در حال ایجاد اکوسیستم خود است و این اکوسیستم شامل DNS، سایت‌ها و پروکسی‌ها می‌شود.

تعداد کل حساب‌های این کیف ‌پول تاکنون به 1.3 میلیون افزایش یافته و گروه تلگرامی تُن نیز 630 هزار مشترک دارد. توکن تُن هم‌اکنون با قیمت حدود 1.39 دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن 1.7 میلیارد دلار است و هم‌اکنون 1.22 میلیارد توکن ذخیره دارد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/c4n8
1 نظر
  1. […] تقویت این فناوری را یادآور شد و به شعار «بلاکچین نه بیت‌کوین» که قبلاً در وال‌استریت به گوش می‌خورد، اشاره […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.