یک گروه سیاسی جدید: صاحبان رمزارز دارای حق ‌رأی هستند! / کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا روی 17 درصد آمریکایی‌هایی که واجد شرایط هستند و رمزارز دارند تمرکز کرده‌اند

به گفته یک کمیته اقدام سیاسی که اخیراً وارد صحنه انتخاباتی آمریکا شده، با نزدیک‌شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، اصطلاح «رأی‌دهندگان رمزارزی» در حال تبدیل‌شدن به یک طبقه قابل ‌توجه در سپهر سیاسی این کشور هستند. طبقه‌ای که حالا بسیاری از کاندیداها تلاش دارند برای جلب نظر آنها از درِ کریپتو وارد شوند! GMI یک گروه متمرکز بر رمزارز است که با حمایت «آنتونی اسکاراموچی» در ژانویه 2022 تشکیل شده است. GMI مخفف کلمه عامیانه رمزارزی و البته محبوب «Gonna make it» است.

اخیراً یک نظرسنجی از رأی‌دهندگان و موضع آنها در مورد ارزهای دیجیتال توسط یک مؤسسه افکارسنجی سیاسی سفارش داده شده که توسط دو شرکت Global Strategy Group و Fabrizio Lee&Associates انجام شده است. یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان معمولی ممکن است درست در زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای امسال آمریکا به مسائل مربوط به سیاست‌گذاری ارزهای دیجیتال توجه کنند و نظرات کاندیداها در این زمینه برایشان مهم شود. حالا در ادبیات سیاسی آمریکا اصطلاح «رأی‌دهندگان رمزارزی» به کسانی گفته می‌شود که امکان رأی‌دادن دارند و مالک دارایی‌های دیجیتال هم هستند یا در نظر دارند دارایی‌های دیجیتالی داشته باشند. آمار نشان می‌دهد 44 درصد از رأی‌دهندگان در سراسر ایالات متحده در این دسته قرار می‌گیرند. بر اساس این نظرسنجی، زیرمجموعه‌ای از 17 درصد از رأی‌دهندگان در حال حاضر دارای رمزارز هستند.

مجریان این نظرسنجی در گزارشی که منتشر کرده‌اند، نوشته‌اند: «این هسته 17درصدی که همین حالا صاحب ارزهای دیجیتال هستند، یک گروه بسیار رقابتی از رأی‌دهندگان خواهند بود که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان در انتخابات اخیر به آنها چشم دوخته‌اند.» این گروه اکثراً از مردان جوان تشکیل شده و 58 درصد آن را مردان زیر 55 سال تشکیل می‌دهد. طبق این نظرسنجی، یک‌سوم رأی‌دهندگانی که به‌نوعی با رمزارزها در ارتباط‌اند، رنگین‌پوست هستند. پراکندگی حزبی آنها هم به گونه‌ای است که هر دو حزب می‌توانند برای جلب آرای آنها تلاش خود را بکنند.

همین حالا هم هر دو حزب سیاسی آمریکا در حال نبرد برای برقراری ارتباط با مردان جوان سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار هستند؛ گروه‌هایی که در چند دوره گذشته نشان داده‌اند که نسبت به اولویت‌های حزبی خود کمتر تعصب دارند و دیدگاه‌ها و برنامه‌های کاندیداها را بیشتر زیر نظر خواهند داشت. «بابی کپل»، مشاور ارشد گروهGMI گفته است: «این گروه دارای علایق ویژه‌ای نسبت به موضوع و بازار رمزارز هستند و ارتباط با آنها در مورد مسائل رمزارزی می‌تواند پشتیبانی کافی برای برنده‌شدن در برخی از این رقابت‌های سخت سیاسی را ایجاد کند.»

در این گزارش آمده است: «در حال حاضر 18 درصد از افراد دارای گرایش به حزب دموکرات، صاحب ارزهای دیجیتال هستند، در حالی که 16 درصد از مستقل‌ها و 16 درصد از جمهوری‌خواهان رمزارز خریده‌اند.» رهبران GMI بر رأی‌دهندگان رمزارزی که در ماه نوامبر به این جمع اضافه خواهند شد، تمرکز کرده‌اند. «مایکل کارکیز»، مدیرعامل GMI در این خصوص گفته است: «رأی‌دهندگان کریپتویی با سهم 17 درصدی به اندازه‌ای بزرگ هستند که بتوانند رقابت نزدیکی را در حوزه‌های مختلف انتخابات میان‌دوره‌ای ایجاد کنند.

به‌عنوان مثال، در سال 2020، بایدن، ترامپ را در پنسیلوانیا با هشت هزار رأی شکست داد. حالا ما انتظار داریم بیش از 830 هزار شهروند ایالت پنسیلوانیا که دارای رمزارز هستند، در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رأی بروند!» حامی دیگر GMI اف‌تی‌ایکس است که توسط میلیاردری چون «سام بنکمن فرید» اداره می‌شود که قول داده بود تا قبل از سال 2024 یک میلیارد دلار یا بیشتر به اهداف سیاسی داخل آمریکا کمک کند. در کنار این چهره، چند سرمایه‌گذار دیگر دنیای رمزارزها هم با این گروه همکاری می‌کنند تا اهمیت توجه به رمزارزها و دارندگان آن را که حق رأی دارند، در انتخابات آتی آمریکا بیش از پیش برجسته کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.