رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

ویژگی‌های یک تریدر موفق ارز دیجیتال

شاید شما نیز شنیده باشید که معامله‌گران و تریدرهای ارز دیجیتال، جزو اشخاصی هستند که می‌توانند بیشترین درآمد را از حوزه کریپتو داشته باشند؛ چراکه این افراد بر دانش تحلیل خود تکیه کرده و بهترین موقعیت‌های بازار برای خرید یا فروش ارز دیجیتال را مشخص می‌کنند. طبیعتاً تریدرها ویژگی‌ها و مهارت‌های خاصی را کسب می‌کنند تا بتوانند از بازار پرنوسان ارز دیجیتال سود بگیرند.

در ادامه قصد داریم به بیان ویژگی‌های یک تریدر موفق ارز دیجیتال بپردازیم. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، آموزش خرید ارز دیجیتال است؛ بنابراین، برترین ویژگی‌هایی را که یک تریدر باید در جریان آموزش خود به دست آورد، مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید. برای مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال کلیک کنید.


تریدر ارز دیجیتال به چه کسی گفته می‌شود؟


تریدر (Trader) به شخصی گفته می‌شود که ترید (Trade) انجام می‌دهد. ترید به معنای «معامله» است؛ بنابراین تریدر هم به شخص معامله‌گری گفته می‌شود که در یک بازار مالی به فعالیت می‌پردازد. معامله‌گرانی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، تحت عنوان «تریدر ارز دیجیتال» شناخته می‌شوند. فعالیت کلی تریدرها بر سه نوع است:

معامله‌گری روزانه (Day Trading):

معامله‌گران روزانه، همان‌طور که از نامش هم مشخص است، تمامی معاملات خود را در طول یک روز انجام داده و مدیریت می‌کنند. یعنی وقتی ۲۴ ساعت یک روز کامل تمام شد، تمام معاملات این دسته از تریدرها بسته می‌شود. تریدرهای روزانه از دانش تحلیل تکنیکال برای مدیریت سریع معاملات خود در طول یک روز استفاده می‌کنند.

معامله‌گری سوئینگ (Swing Trader):

معامله‌گران سوئینگ، ارزهای دیجیتال خود را در یک قیمت خاص خریداری کرده و یک حد سود مشخص برای خود تعیین می‌کنند. ممکن است معاملات این دسته از تریدرها برای رسیدن به سود مورد نظر، چند هفته تا چند ماه طول بکشد. تحلیل‌های بنیادی در کنار تحلیل تکنیکال برای این دسته از تریدرها کارساز است.

معامله‌گری خودکار (Auto Trading):

معامله‌گری خودکار، همان‌طور که از نامش هم مشخص است، به‌صورت خودکار توسط سیستم‌ها و ربات‌ها انجام می‌شود. یعنی ربات‌هایی برای انجام معاملات به کار گرفته می‌شوند که برای انجام خودکار معاملات برنامه‌ریزی شده‌اند. اگرچه این ربات‌‌ها به‌صورت مرتب نیاز به بازنویسی دارند تا بتوانند به‌درستی عمل کنند، اما این روش جزو پرطرفدارترین روش‌های معاملاتی در بازار است.

می‌بینید که تریدرها حوزه گسترده‌ای از فعالیت‌ها در بازار را پوشش می‌دهند و می‌توانند استراتژی‌های متنوعی را برای فعالیت خود انتخاب کنند. اما معمولاً تریدرهای حرفه‌ای، استراتژی معامله‌گری روزانه را برای خود برمی‌گزینند تا بتوانند از بازار سودهای مستمر بگیرند!


یک تریدر موفق ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟


پس از بررسی شغل تریدر و انواع استراتژی‌های رایج آن، حالا باید بدانیم تریدرها چگونه در مسیر آموزش خرید ارز دیجیتال گام برمی‌دارند و چه ویژگی‌هایی را در خود پرورش می‌دهند. از جمله ویژگی‌های یک تریدر موفق می‌توان چنین مواردی را نام برد:

تسلط بر روش‌های تحلیل بازار

اولین چیزی که یک تریدر برای ورود به حوزه معامله ارزهای دیجیتال به آن نیاز دارد، آموزش خرید ارز دیجیتال است. طبیعتاً شناخت ارزهای سودده در یک بازه زمانی خاص در بین هزاران ارز دیجیتال موجود در بازار کریپتو کار آسانی نیست.

بنابراین، برای مشخص‌کردن ارزهای دیجیتال مناسب برای خرید در یک‌ زمان خاص، باید از روش‌های تحلیلی استفاده شود. تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) را می‌توان اولین و مهم‌ترین آموزش خرید ارز دیجیتال برای تریدرها در نظر گرفت. در واقع هر تریدر باید به اصول و ابزارهای تحلیل تکنیکال تسلط داشته باشد. پس از آن، استفاده از تحلیل بنیادی یا فاندامنتال (Fundamental Analysis) هم برای پی‌بردن به ارزش ذاتی و حقیقی پروژه‌های رمزارزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحلیل احساسات بازار (Sentiment Analysis) هم دیگر شیوه تحلیلی لازم برای پی‌بردن به موقعیت‌های مناسب بازار برای خرید ارز دیجیتال است!

تعهد به استراتژی انتخابی

طبیعتاً هر تریدری می‌تواند ترکیب استفاده خود از انواع ابزارها و روش‌های تحلیلی را مشخص کرده و برای خود یک استراتژی معاملاتی منحصربه‌فرد بسازد. تقریباً تمام تریدرها تصمیم می‌گیرند به استراتژی معاملاتی که برای خود تعیین کرده‌اند، پایبند بمانند؛ اما بیشتر آنها در عمل به این تعهد ناکام می‌مانند؛ چراکه در موقعیت‌های حساس بازار، هیجان‌زده شده و رفتارهایی برخلاف برنامه کاری و استراتژی خود انجام می‌دهند. تریدرهای حرفه‌ای قادر هستند در موقعیت‌های مختلف، احساسات خود را مدیریت کرده و در هر شرایطی به برنامه خود متعهد باقی بمانند؛ بنابراین کنترل احساسات و تسلط بر خود از جمله ویژگی‌های اصلی یک تریدر موفق است که وی را از تریدرهای غیرموفق مجزا می‌کند!

مدیریت سرمایه

بدون سرمایه نمی‌توان به خرید ارزهای دیجیتال فکر کرد؛ پس هر تریدر بسته به مقدار درآمد و پس‌اندازهای خود، مقداری سرمایه اولیه در دست دارد. مقدار این سرمایه چندان مهم نیست، اما نحوه مدیریت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌طوری‌ که تریدرهای موفق هرگز تمام سرمایه خود را صرف خرید یک ارز دیجیتال خاص نمی‌کنند؛ مگر اینکه به تحلیل خود در مورد سودده‌بودن آن ارز ایمان داشته باشند. معمولاً تریدرهای موفق سرمایه خود را به چند بخش تقسیم کرده و هر بخش آن را با برنامه قبلی وارد معامله می‌کنند. سپس حد سود و زیان برای معاملات خود در نظر می‌گیرند تا بتوانند به‌دور از طمع، سرمایه خود را در هر موقعیتی مدیریت کنند.

تفکیک زندگی شخصی و تریدری

اگرچه در اینجا به بررسی آموزش خرید ارز دیجیتال و ویژگی‌های یک تریدر موفق می‌پردازیم، اما این به معنی آن است که تریدرهای موفق هرگز دچار زیان نمی‌شوند. زیان بخشی از فرایند معامله‌گری است و نمی‌توان آن را از این پروسه حذف کرد. اما تریدرهای موفق بیشتر از زیان‌های خود، سود می‌کنند و همین باعث می‌شود زیان‌های آنان به چشم نیاید. حالا وقتی یک تریدر موفق در بازار دچار زیان می‌شود، این زیان بر زندگی شخصی او تأثیر نمی‌گذارد و می‌تواند با خانواده و دوستان خود شاد باشد. در واقع تریدرهای موفق زمان خاصی برای معامله دارند و به‌صورت تمام‌وقت معامله نمی‌کنند. آنها برای زندگی شخصی خود نیز وقت می‌گذارند و زمان‌هایی که خسته هستند، کار و معامله را تعطیل می‌کنند تا بتوانند به‌صورت مطلق استراحت کنند و تجدید قوای ذهنی داشته باشند.

تریدرهای موفق اجازه نمی‌دهند کار و زندگی شخصی بر همدیگر تأثیر منفی بگذارند و همیشه مراقب هستند مرز این دو را حفظ کنند. می‌بینید که بخشی از ویژگی‌های تریدرهای موفق به آموزش خرید ارز دیجیتال برمی‌گردد و بخش زیادی از آن هم به کنترل احساسات شخصی آنها؛ بنابراین تریدرشدن یک شغل فوق حرفه‌ای به شمار می‌آید!


چرا تریدرهای جدید فعالیت خود را از بیت‌پین آغاز می‌کنند؟


بیشتر تریدرهای موفق بر بستر صرافی‌های بین‌المللی به فعالیت می‌پردازند که به دلیل تحریم‌های صورت‌گرفته علیه کشورمان، با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند. اما برخی تریدرها هستند که در مسیر آموزش خرید ارز دیجیتال، دانش تحلیل لازم برای معامله ارزهای دیجیتال را کسب می‌کنند، سپس از طریق پلتفرم‌های داخلی مانند صرافی «بیت‌پین» به معامله می‌پردازند. طبیعتاً استفاده از صرافی‌های داخلی، هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی ندارد. البته قبلاً تریدرها مجبور بودند از صرافی‌های خارجی استفاده کنند؛ چون صرافی‌های ایرانی سرعت و امکانات لازم برای انجام معاملات حرفه‌ای را نداشتند. اما در چند سال اخیر، صرافی‌های ایرانی بسیار ارتقا پیدا کرده‌اند و توانسته‌اند خدمات سریع و باکیفیتی به کاربران خود ارائه دهند. ازجمله خدمات برتر صرافی بیت‌پین به تریدرها می‌توان چنین مواردی را نام برد:

  1. امکان مشاهده لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال
  2. خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال، سریع و تنها با سه کلیک
  3. پشتیبانی از معامله بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال مختلف
  4. امکان انجام معاملات جفت‌ارزی
  5. پشتیبانی آنلاین ۲۴ساعته
  6. کیف پول اختصاصی و امن
  7. دارای نسخه اپلیکیشن برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس
  8. ساخت کارت هدیه رایگان ارز دیجیتال (بدون کارمزد)
  9. آموزش ارز دیجیتال و بلاکچین

و چندین ویژگی کاربردی دیگر…

همان‌طور که می‌بینید صرافی بیت‌پین، بستر مناسبی برای فعالیت تریدری است، به همین خاطر نام آن را می‌توان در بین بهترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ایرانی مشاهده کرد.

اگر شما نیز می‌خواهید معاملات خود را در یک بستر مطمئن و بدون دردسر انجام دهید، همین حالا می‌توانید در بیت‌پین ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت آن را طی کنید.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/e5tt
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.