هک‌شدن دیسکورد و اقدامات والتزلب / والتز کامیونیتی خود را به درون زنجیره انتقال می‌دهد

«والتز»، بازارساز خودکار مبادله نرخ بهره، پس از هک‌شدن دیسکورد کامیونیتی خود را به درون زنجیره منتقل کرد. به نظر می‌رسد پس از حمله هکرها به سرورها و اکانت‌های دیسکورد در ماه‌های اخیر فناوری و فعالان وب۳ به‌شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. با اعمال این تغییرات، اعضای کامیونیتی از یک ابزار منبع‌باز بهره خواهند برد که به ‌واسطه آن می‌توانند هویت خود را با روشی برنامه‌ریزی‌شده و قابل ترکیب تأیید کنند.

اعضای کامیونیتی این فرصت را خواهند داشت که با شرکت در فعالیت‌ها و انجام وظایف درون جامعه، توکن‌های روح‌بسته (Soulbound) به دست آورند. توکن‌های روح‌بسته یا SBT توکن‌های غیرقابل انتقالی هستند که هویت دیجیتال یک فرد را در بستر بلاکچین نشان می‌دهند. بر اساس میزان مشارکت اعضا در فعالیت‌های دائو، این توکن‌ها می‌توانند در پایان هر سه ماه بازخرید یا ضرب شوند.

جالب است بدانید که مفهوم توکن‌های روح‌بسته توسط ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم معرفی شد. می‌توان این توکن را به‌عنوان یک ان‌اف‌تی غیر قابل انتقال توصیف کرد که بخشی از هویت کاربر و دستاوردهای آنها را در وب۳ نشان می‌دهد.

«سایمون جونز»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار والتزلب در مصاحبه‌ای به بلاک‌ورکز می‌گوید: «پس از به خطر افتادن حساب یکی از اعضای تیم، تصمیم گرفتیم کامیونیتی را جابه‌جا کنیم.» او ادامه می‌دهد: «پس از این اتفاق ما خیلی جدی‌تر در مورد کامیونیتی خود فکر کردیم. در حقیقت همه‌چیز در یک نقطه متمرکز شده بود و اگر این نقطه به هر دلیلی به خطر می‌افتاد، همه‌چیز از دست می‌رفت.»

به گفته جونز، حدود ۱۵ هزار عضو کامیونیتی در کانال والتز دیسکورد فعال هستند. جونز پروسه انتقال این اعضا به درون زنجیره را «یک روش وابسته به وب۳ برای ساختن آینده» می‌داند. او می‌گوید: «به ‌محض اینکه چیزی را از سرویس متمرکز خارج ‌کنید و در زنجیره قرار ‌دهید، زنجیره چیزی را که می‌توان روی آن ساخت، توسعه می‌دهد.»

1 نظر
  1. […] بازارساز خودکار مبادله نرخ بهره، پس از هک‌شدن دیسکورد کامیونیتی‌اش را به درون زنجیره خود منتقل کرد. به نظر […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.