رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

یک راهنما برای مشتریان نهادی / فرایند تأیید رمزارزهای باارزش در بلومبرگ

بازار و کلاس دارایی‌های کریپتو به‌سرعت در حال تکامل است. بهبود مقررات، شفافیت بیشتر بازار و بلوغ آن، سرمایه‌گذاری نهادی را به ارزهای دیجیتال می‌کشاند و بسیاری از مؤسسات سنتی که این فضا را بررسی می‌کنند، می‌خواهند همان قابلیت اطمینان و شفافیتی را که با داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل‌ها در کلاس‌های دارایی سنتی‌تر، مانند سهام یا درآمد ثابت دارند، برای اتخاذ تصمیم آگاهانه سرمایه‌گذاری در این بازار هم داشته باشند.

در 9 ژوئن 2022، فهرست بلومبرگ با گسترش پوشش حوزه دارایی‌هایی خود به 50 دارایی رمزنگاری برتر، گام مهمی در رسیدگی به تقاضای سرمایه‌گذاران نهادی برداشت، اما استاندارد بلومبرگ برای بررسی رمزارزها، بر اساس انتخاب دارایی‌هایی با بیشترین ارزش بازار یا هر معیار واحد دیگری نبود. برای بلومبرگ فاکتورهای زیادی و طیف وسیعی از نقاط داده وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

«الکس ونهام»، محصول دارایی‌های دیجیتال بلومبرگ و رهبر استراتژی این رسانه معتبر بازار سرمایه، درباره رویکرد این شرکت در این فضای به‌سرعت در حال تحول می‌گوید: «این فرایند را با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان سازمانی آغاز کردیم، اما انواع مختلفی از مؤسسات وجود دارد و همه آنها نیازهای دقیقی ندارند. بلومبرگ علاوه بر در نظر گرفتن نیازهای بازار کریپتو، صندوق‌های تأمینی، شرکت‌های خانوادگی و… بر کمک به مشتریان سنتی خریدوفروش دارایی که به‌دنبال آشنایی و راحتی بیشتر با بازار ارز دیجیتال هستند، تمرکز کرده است.»

در سال 2021، در آغاز این فرایند، بیش از 10هزار پروژه در صدها صرافی مختلف معامله می‌شدند. با توجه به تعداد زیاد دارایی‌ها، تیم بلومبرگ کار را با نگهداری پایگاه داده از 1000 دارایی رمزنگاری برتر بر اساس ارزش بازار شروع کرد. هدف بعدی تیم این بود که این تعداد را به فهرستی از دارایی‌ها که به‌طور کلی می‌توانند نیازهای مشتریان نهادی سنتی را برآورده کنند، محدود کند.

به اعتقاد او این مشتریان به یک نگهبان نیاز دارند که از همان پارامترهای نظارتی استفاده‌شده برای نگهداری دارایی‌های سنتی استفاده کند. برای نمونه ونهام و تیمش هر دارایی را که استاندارد حضانت را نداشت، حذف کردند. این فیلتر بلومبرگ را قادر ساخت تا مجموعه 1000 دارایی دیجیتال به کمتر از 200 رمزارز کاهش دهد.

در مرحله بعد، تیم ونهام کیفیت تمام پلتفرم‌های معاملاتی ارائه‌دهنده این دارایی‌ها را ارزیابی کرد. حدود 550 صرافی وجود دارد که در این دسته قرار می‌گیرند، بنابراین بلومبرگ با شرکت Digital Asset Research همکاری کرد تا به‌منظور بررسی فهرست رو‌به‌رشد صرافی‌ها به آنها کمک کند.

آنها به همراه یکدیگر انطباق فعالیت این صرافی‌ها با مقررات موجود، یکپارچگی فعالیت تجاری، فرایندهای AML/KYC و زیرساخت فناوری اطلاعات آنها را ارزیابی کردند. نقدشوندگی بالا یکی دیگر از الزامات ضروری در تجارت نهادی است. هر شرکتی که مقادیر زیادی سرمایه را جابه‌جا می‌کند، باید مطمئن باشد که می‌تواند با یک دارایی معامله کند.

ونهام توضیح می‌دهد: «اگر دارایی‌ای فقط روی یک پلتفرم با کیفیت بالا معامله شود و آن پلتفرم سقوط کند، برخی مؤسسات راهی برای خروج نخواهند داشت.» به همین دلیل، بخش بعدی بررسی دارایی دیجیتال بلومبرگ مستلزم آن است که دارایی دارای نقدشوندگی کافی در حداقل دو پلتفرم معاملاتی تأیید‌شده باشد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/y6a2
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.