رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

چهره‌ها زیر ذره‌بین / سرمایه‌گذاران می‌گویند سلبریتی‌ها یک طرح پانزی را تبلیغ می‌کرده‌اند

چهره‌هایی که هر روز بیشتر درگیر ماجرای ورشکستگی صرافی رمزارزی اف‌تی‌ایکس می‌شوند، در حال افزایش هستند. حالا رگولاتوری یقه برخی از سلبریتی‌ها را گرفته و آنها را متهم کرده که با تبلیغ توکن‌ها و خدمات این صرافی بخشی از مقصران ماجرا هستند.

اخیراً سرمایه‌گذاران شکایتی را علیه سلبریتی‌های حامی صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس تنظیم کرده‌اند. صرافی اف‌تی‌ایکس در روز هشتم نوامبر ۹۴ درصد ارزش خود را از دست داد و سقوط کرد. این شکایت در روز سه‌شنبه ۱۵ نوامبر و علیه سلبریتی‌هایی که زمانی در ازای دریافت دستمزد، این صرافی را تبلیغ می‌کردند، تنظیم‌ شده است.

در این فهرست از افراد مشهوری چون «تام برادی»، «استف کوری» و «دیوید اورتیز»، ستارگان دنیای ورزش و همچنین «لری دیوید» و «کوین اولری»، ستارگان دنیای هالیوود نام برده شده است. سرمایه‌گذاران رمزارزی در این شکایت افراد مذکور را به تبلیغ یک طرح پانزی متهم کرده‌اند.

آنها ادعا می‌کنند سلبریتی‌ها تعریفی نادرست از این صرافی ارائه داده‌اند و از بازگو کردن برخی واقعیات در مورد آن خودداری کرده‌اند. آنها این کارها را به‌منظور ایجاد اعتماد و تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در یک طرح پانزی انجام داده‌اند.

اولری که علاوه بر مبلغ دریافتی از اف‌تی‌ایکس خود نیز سرمایه‌گذار این صرافی بوده، می‌گوید: «من در مورد این شکایت‌نامه نظری ندارم، چون هنوز آن را ندیده و نخوانده‌ام. فروپاشی اف‌تی‌ایکس وحشتناک است و اگر ثابت شود که قوانین نقض شده، مسئولان باید پاسخگو باشند.

من و سایر سرمایه‌گذاران پول زیادی از دست‌ داده‌ایم. دیگر وقت آن رسیده که رگولاتورها برای این فضا تصمیم بگیرند و آن را تنظیم کنند تا از تکرار وقایع این‌چنینی جلوگیری شود.» بسیاری از سلبریتی‌های حامی این صرافی در روزهای اخیر از طرفداران خود عذرخواهی کرده‌اند.

برای مثال «گراهام استفان» در ویدئویی که در یوتیوب از خود منتشر کرده، می‌گوید: «به خاطر اعتماد کردن به اطلاعاتی که به من دادند، متأسفم. واقعاً اشتباه کردم. من به آنها اعتماد کردم، اما خطری دامن‌گیر شرکت مادر اف‌تی‌ایکس نشد و فقط کاربران متضرر شدند. این چیزی نبود که انتظارش را داشتم.»

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/6wkm
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.