رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

کراکن به خاطر ایرانی‌ها جریمه شد / به نظر می‌رسد فشار رگولاتورها و رسانه‌های آمریکایی روی صرافی‌های رمزارزی در خصوص تحریم‌های ایران بیشتر از همیشه شده است

صرافی رمزارزی کراکن که پیش‌تر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی متهم شده بود، با پرداخت ۳۶۰ هزار دلار به وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از خود رفع اتهام کرد. صرافی کراکن یک صرافی رمزارز در ایالات متحده است که روز دوشنبه موافقت کرد بیش از ۳۶۰ هزار دلار به وزارت خزانه‌داری بپردازد تا اتهامات نقض تحریم‌های مربوط به تراکنش‌های رمزارزی توسط کاربران در ایران را برطرف کند.

طبق اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، کراکن، دومین صرافی بزرگ رمزارز در این کشور که پیش‌تر به دلیل فعال‌کردن تقریباً ۱.۷ میلیون دلار تراکنش با افرادی که به نظر می‌رسید بین اکتبر ۲۰۱۵ تا ژوئن ۲۰۱۹ در ایران بوده‌اند، تحت بررسی و پیگرد قانونی قرارگرفته، روز دوشنبه گذشته با پرداخت مبلغ مذکور برای رفع اتهام از خود موافقت کرد.

ایالات متحده در سال ۱۹۷۹ تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرد و طبق آن صادرات کالا یا خدمات به افراد یا نهادهای ایران را ممنوع کرد که طبق اعلام وزارت خزانه‌داری، کراکن احتیاط لازم را به خرج نداد و به تعهدات خود در زمینه رعایت تحریم‌ها توجه نکرد.

طبق اعلام دفتر کنترل دارایی‌ها حداکثر جریمه پولی برای این دست تخلفات مالی ۲۷۰ میلیون دلار است، اما به این دلیل که صرافی رمزارزی کراکن تخلفات احتمالی را گزارش کرده بود، با پرداخت مبلغی بسیار کمتر توانست از خود رفع اتهام کند.

علاوه بر این، کراکن موافقت کرده ۱۰۰ هزار دلار اضافی برای کنترل‌های انطباق جدید هزینه کند. جریمه نقدی صرافی کراکن زمانی اتفاق افتاد که صنعت رمزارز روزهای خوشی را از سر نمی‌گذراند.

در ماه میلادی گذشته صرافی اف‌تی‌ایکس، یک صرافی مستقر در باهاما که یکی از رقبای کراکن هم بود، ورشکست شد و تأثیرات بسیار بدی بر این صنعت داشت. روز دوشنبه نیز یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، وام‌دهنده BlockFi، با اشاره به تأثیر انفجار اف‌تی‌ایکس اعلام ورشکستگی کرد.

کراکن یک صرافی رمزارز خصوصی با ارزش ۱۱ میلیارد دلار است که به کاربران امکان خرید، فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال مختلف را می‌دهد. این صرافی پیش از این نیز به دلیل ارائه یک سرویس معاملاتی غیرقانونی 25/1 میلیون دلار جریمه شده بود.

جسی پاول، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر اجرایی شرکت در ماه سپتامبر اعلام کرد که پس از پایان تحقیقات دولتی به دلیل درگیری‌های زیاد درون‌سازمانی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. ماه گذشته میلادی جسی پاول صفحه گسترده‌ای را در سیستم پیام‌رسان اسلک منتشر کرد که به نظر می‌رسید نشان می‌دهد صرافی کراکن به افرادی در کشورهای تحت تحریم مانند ایران خدمات‌دهی کرده است. به گفته او، داده‌های منتشر‌شده از اطلاعات محل اقامت فهرست‌شده در «حساب‌های تأییدشده» به دست‌ آمده است.

پیش از این نیز صرافی ارز دیجیتال بیت‌رکس به دلیل سرویس‌دهی به کاربرانی از کوبا، ایران، سودان، سوریه و کریمه تحت اشغال روسیه و درنتیجه نقض قوانین تحریمی ایالات متحده توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده جریمه شده بود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/y7vp
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.