سم بنکمن فرید در زندان واشنگتن / مدیرعامل سابق صرافی اف‌تی‌ایکس دستگیر و به کلا‌هبرداری متهم شد

سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس روز سه‌شنبه ۱۳ دسامبر در باهاما دستگیر شد. بنکمن که تا چند ماه قبل به‌عنوان ناجی کریپتو شناخته می‌شد، دقایقی پس از دستگیری توسط رگولاتورهای آمریکایی به کلاهبرداری متهم شد.

بنکمن ساکن باهاماست، اما به ایالات متحده مسترد خواهد شد تا در آنجا با اتهام فدرال رزرو مواجه شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همان روز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس شکایت مدنی، صرافی اف‌تی‌ایکس بیش از ۱.۸ میلیارد دلار از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرده که ۱.۱ میلیارد دلار آن از سرمایه‌گذاران مستقر در ایالات متحده بوده است.

صرافی اف‌تی‌ایکس مدام ایمنی پلتفرم معاملاتی خود را تبلیغ می‌کرد و با توجه به اتفاقی که افتاده می‌توان گفت بنکمن سال‌هاست که دارد یک کلاهبرداری را سازمان‌دهی می‌کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا می‌کند که بنکمن انتقال وجوه از اف‌تی‌ایکس به صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی آلامدا ریسرچ را پنهان کرده است.

بنکمن و آلامدا رابطه عجیبی داشتند و این رابطه به مشکلات زیادی منجر شد. گری گنسلر، رئیس این کمیسیون در بیانیه مذکور می‌گوید: «ما معتقدیم که سم بنکمن فرید یک خانه پوشالی رمزارزی ساخته بود که پوشال‌های این خانه دروغ‌ها و فریب‌کاری‌های او در مورد اف‌تی‌ایکس بودند.

او به سرمایه‌گذاران وعده می‌داد که این خانه امن‌ترین ساختمان رمزارزی است.» به گزارش نیویورک‌تایمز، اتهامات دیگری نیز مانند کلاهبرداری الکترونیکی، توطئه‌چینی برای کلاهبرداری الکترونیکی، کلاهبرداری اوراق بهادار، توطئه‌چینی برای کلاهبرداری اوراق بهادار و پول‌شویی به بنکمن وارد شده است.

4 نظرات
  1. […] اوراق بهادار ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۰ دسامبر در دعوی دیگری علیه صرافی اف‌تی‌ایکس اعلام کرد توکن FTT یک اوراق […]

  2. […] دوستان و همکاران‌تان راجع به دوج‌کوین نمی‌پرسیدند و سم بنکمن فرید هم یک بچه […]

  3. […] هوشمندانه و البته بهره گرفتن از خطاهای کسب‌وکاری سم‌بنکمن فرید موجب زمین خوردن این صرافی شده است. اما آیا واقعا […]

  4. […] فعلی صرافی رضایت‌بخش است و وضعیت ایمنی خوبی دارد.» سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل قبلی صرافی اف‌تی‌ایکس از سمت خود استعفا […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.