رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

بیت‌کوین یا زغال‌سنگ / بینش‌هایی از فروپاشی اف‌تی‌ایکس

اف‌تی‌ایکس صرافی‌ای متمرکز بود که امکان داد‌و‌ستد دارایی‌های دیجیتال و توکن‌های ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کرد. صرافی‌های غیرمتمرکز که دارایی‌های دیجیتال و کریپتو را معامله می‌کنند، از تأییدکننده‌های نود مستقل برای تأیید تراکنش‌ها و فهرست‌کردن همه تراکنش‌ها در یک دفتر کل بلاکچین استفاده می‌کنند که شفاف است و فوراً در بین تمام شرکت‌کنندگان در شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود.

صرافی‌های متمرکزی که با دارایی‌های کریپتو معامله می‌کنند، یک مدل عملیاتی دارند که بسیار شبیه صرافی‌های موجود در حوزه مالی سنتی است. آنها معاملات خود را تأیید کرده، دفاتر و سوابق خود را حفظ می‌کنند و نظارت و سیستم تطبیق خود را اعمال می‌کنند.

فرقی نمی‌کند بیت‌کوین یا زغال‌سنگ؛ روش همان است. با این حال، صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز از جنبه‌ای کلیدی با صرافی‌های بازارهای مالی سنتی متفاوت هستند؛ صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز مدل یکپارچه عمودی را انتخاب کرده‌اند که در آن هم تجارت دارایی‌های مشتری را تسهیل می‌کنند و هم به‌عنوان نگهبان آن دارایی‌ها عمل می‌کنند.

حضانت شخص ثالث -که مشخصه بازارهای مالی سنتی است- بخش استانداردی از پیشنهاد برای مبادلات رمزنگاری متمرکز نیست. در حالی که مشتریان شخصاً می‌توانند انتخاب کنند که خود نگهبانی کنند یا دارایی‌های خود را به یک متولی دیجیتال منتقل کنند، این گزینه، به‌صورت پیش‌فرض در صرافی‌های رمزنگاری متمرکز نیست.

هنوز مقرراتی که پادمان‌ها، استانداردها و الزامات ممیزی لازم را برای صرافی‌های رمزنگاری متمرکز مشخص ‌کند، وجود ندارد. در نتیجه با وقوع انفجار اف‌تی‌ایکس، حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز به چهاربرابر سطح قبلی افزایش یافت.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/9p2h
2 نظرات
  1. […] رقیب آن، بایننس توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه تیم اف‌تی‌ایکس قبلاً معامله گران حرفه‌ای بوده‌اند، ما خود را در تیم […]

  2. […] جی‌ری که پس از سقوط اف‌تی‌ایکس برای نظارت و بررسی پرونده استخدام شد، روز دوشنبه ششم […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.