محدودیت ۲۵ میلیون تومانی اعمال شد!

مدتی قبل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شاپرک تصمیم به مسدود‌کردن درگاه‌های پرداخت بدون اینماد گرفتند و اعلام کردند از ۲۴ آبان این فرایند آغاز خواهد شد.

آثار این تصمیم در وهله اول متوجه کسب‌وکارهای پرمخاطب، اما رگوله‌نشده مانند صرافی‌های رمزارز بود که با وجود داشتن کد مالیاتی، در دسته‌های اینماد جایی نداشتند.

این شد که نهادهای صنفی و کسب‌و‌کارها با نهاد قانون‌گذار بانک مرکزی مذاکره کردند و بانک مرکزی مقرر کرد تا زمان رگوله‌شدن این صنعت، به جای الزام دریافت اینماد، کد پایانه‌های صرافی‌های رمزارزی به ۷۸۰۰۰ تغییر کند و سقف واریز از درگاه پرداخت اینترنتی از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان برسد.

به عبارت دیگر، سقف واریز روزانه هر کد ملی از طریق درگاه همچنان ۱۰۰ میلیون تومان باقی‌ ماند؛ چراکه واریز این مبلغ در چهار نوبت و با کارت‌های بانکی مختلف امکان‌پذیر بود، اما بانک مرکزی از روز گذشته محدودیت واریز از درگاه ای‌پی‌جی برای هر ‌کد ملی اعمال کرده است. بر اساس این اقدام، یک یا چند تراکنش از یک کد ملی که جمع مبلغ آنها بالاتر از ۲۵ میلیون تومان در شبانه‌روز باشد، ناموفق خواهد شد.

مهدی شریعتمدار، مدیرعامل «جیبیت» نیز صحت این اتفاق را تأیید می‌کند و در این خصوص به «راه پرداخت» می‌گوید: «تیم مانیتورینگ جیبیت از حوالی شش صبح با خطاهای تراکنش‌ مواجه شد و بعد از بررسی یوزکیس‌ها و پرس‌وجو از پلتفرم‌های طرف همکاری، متوجه اعمال محدودیت سقف تراکنش ۲۵ میلیون تومان برای هر کد ملی شدیم.»
به گفته شریعتمدار، پیش از این محدودیت ۲۵ میلیون تومانی برای هر تراکنش‌ بود و حتی کارت را هم در بر نمی‌گرفت. مدیرعامل جیبیت می‌گوید: «برداشت من این است که هر کد ملی در طول روز فقط یک بار از تمام ترمینال‌های کد ۷۸۰۰۰ می‌تواند خرید یا پرداخت انجام دهد.»

او تصریح می‌کند که اگر فردی در یک پلتفرم ۲۵ میلیون تومان پرداخت انجام دهد، سقف تراکنشش برای پلتفرم دیگر پر شده و تا روز بعدی امکان انجام تراکنش در صرافی‌های رمزارزی را نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.