گزارش رویداد ۹ ژانویه منتشر شد / پیش‌بینی‌های فعالان کسب‌وکاری و صنفی از آینده بازار رمزارزها

رویداد 9 ژانویه با حضور بیش از 500 فعال حوزه رمزارز و بلاکچین هفته گذشته به همت کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در کتابخانه ملی ایران برگزار شد. این رویداد که با محوریت آینده فضای رمزارزها بود، به فرصتی برای بحث درباره مهم‌ترین نیازها و بایدها و الزامات این حوزه تبدیل شد.

رویداد 9 ژانویه چهار پنل و سه ارائه داشت و سه تایم مختلف برای شبکه‌سازی شرکت‌کنندگان و پنلیست‌ها و البته کسب وکارهایی که در حاشیه این رویداد کانترهایی برای بحث و گفت‌وگو با مخاطبان خود تدارک دیده بودند. تجربه این رویداد نشان داد اکوسیستم این حوزه در داخل کشور چالش‌های زیادی دارد که برخی از آنها در سمت رگولاتوری و تنظیم‌گری است و برخی دیگر در سمت خود کسب‌وکارها و نیازهای آموزشی کاربران.

مجموعه «راه‌کار» که بانی برگزاری این رویداد است، در کلیت این رویداد تلاش کرد فرصتی برای بحث و تبادل نظر در مورد همین چالش‌ها به وجود آورد؛ چالش‌هایی که از صرافی‌های رمزارزی که تعداد آنها این روزها به بیش از ۶۰، ۷۰ کسب‌وکار متوسط و بزرگ می‌رسد، گرفته تا کاربرانی که صرفاً می‌خواهند از آینده این صنعت سهمی داشته باشند را درگیر کرده و کماکان خواهد کرد.

تنوع کسب‌وکارها و حاضرین در این رویداد نشان داد اکوسیستم رمزارز و بلاکچین کشور در این یک سال گذشته رشد کمی خوبی داشته؛ رشدی که اگر با بلوغ و کیفیت لازم، به‌ویژه در حوزه انتقال تجربه و تنظیم‌گری و فعالیت‌های صنفی و رسانه‌ای همراه نشود، بیش از اینکه مزیت باشد می‌تواند باری به مشکلات فعلی آن اضافه کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.