حفظ ارزش سرمایه با خرید تتر از تترلند

ارزهای دیجیتال توانسته‌اند در قامت کلاس دارایی نوظهور، راه خود را به سبدهای سرمایه‌گذاری افراد و نهادها باز کنند و در کنار انواع دیگر دارایی‌ها از سهام و اوراق قرضه گرفته تا فلزات گران‌بها و کالاهای اساسی تجاری، به یکی از گزینه‌های جذاب برای سودآوری تبدیل شوند.

برخی از سرمایه‌گذاران با استناد به نوسان‌های پرتکرار رمزارزها رغبت چندانی به گنجاندن آن‌ها در سبد دارایی‌های خود ندارند؛ ولی در این ‌میان رمزارزهایی همچون تتر با پایداری و ثبات خود زمینه را برای ورود این سرمایه‌گذاران محتاط به قلمرو رمزارزها فراهم کرده‌اند.

در این مطلب، توضیح می‌دهیم که تتر چیست و با اتکا به چه ویژگی‌های منحصربه‌فردی به یکی از گزینه‌های اصلی سبدهای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی، به‌ویژه در کشورهایی با تورم زیاد تبدیل شده است.


تتر چیست؟


تتر با نماد اختصاری USDT همچون بیت‌کوین و اتریوم و ریپل نوعی ارز دیجیتال است. این ارز در سکوهای تبادل رمزارزی میان معامله‌گران دادوستد می‌شود و با اینکه به دیگر رمزارزها شباهت‌های بسیاری دارد، تفاوت مهمش با آن‌ها «پایداری و ثبات» است.


چرا تتر از ثبات برخوردار است و دچار نوسان‌های گاه‌وبیگاه نمی‌شود؟


پاسخ این است که تتر به دسته‌ای از رمزارزها موسوم به «رمزارزهای پایدار» یا «استیبل‌کوین» تعلق دارد. استیبل‌کوین‌ها از پشتوانه دارایی‌های حقیقی همچون ارزهای رسمی و فلزات گران‌بها برخوردارند و در‌ مقایسه‌ با دیگر همنوع‌های غیرمتمرکز خود همچون بیت‌کوین از نوسان‌های پرتکرار در امان‌اند.

در حال ‌حاضر، تتر با برخورداری از ارزش بازار بیش از ۷۳‌میلیارد ‌دلاری و حجم معاملات روزانه‌ افزون بر ۲۲میلیارد دلاری، پس از بیت‌کوین و اتریوم در جایگاه سوم برترین رمزارزهای بازار قرار دارد. این آمار و ارقام خود گواه محکمی است بر اینکه هیچ سرمایه‌گذاری نباید نگران نقد شوندگی این ارز دیجیتال باشد و تتر با وجود شبهه‌افکنی‌های بسیار، همچنان پرطرفدارترین رمزارز پایدار در میان فعالان بازار رمزارزهاست.

حال تتر با تکیه‌بر چه ویژگی‌هایی توانسته است جای خود را میان اهالی زیست‌بوم رمزارزها باز کند و به گزینه‌ای امن برای حفظ ارزش دارایی‌ها تبدیل شود؟


مزیت‌ها و ویژگی‌های یکتای تتر


تتر مزیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران دارد. «ثبات و پایداری» اصلی‌ترین مزیت این رمزارز است؛ اما نمی‌توان دیگر مزیت‌های آن را نادیده گرفت. تتر با برقراری پلی میان دنیای واقعی با قلمرو رمزارزها، در زمان بروز نوسان‌های شدید و تغییرات قیمتی نابهنگام، توانسته است معامله‌گران رمزارزها را از افتادن در ورطه سقوط ارزش دارایی نجات دهد.

علاوه ‌بر این، تتر به دلیل برخورداری از پشتوانه‌های حقیقی می‌تواند بازدهی مناسبی در افق زمانی سه تا پنج‌ساله نصیب سرمایه‌گذاران خود کند؛ به‌ویژه سرمایه‌گذارانی که در اقتصادهای مبتلا به نرخ‌های تورم زیاد فعال‌اند. در ادامه، به برخی از مزیت‌ها و کارکردهای مهم تتر اشاره می‌کنیم.


ثبات و پایداری


بی‌‌تردید تتر یکی از رمزارزهای باثبات‌ بازار است. آن دسته از سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند از آسیب‌های جبران‌ناپذیر تورم در امان بمانند و بیش از همه به دنبال حفظ ارزش دارایی‌هایشان هستند، می‌توانند سراغ تتر بروند؛ چراکه تتر را می‌توان پناهگاه امنی دانست که هر لحظه پذیرای کاربران و معامله‌گرانی است که می‌خواهند از طوفان پرتلاطم بازار رمزارزها جان سالم به درببرند.

تتر علاوه بر بهره‌مندی از ثبات قیمتی‌، یکی از ارزهای دیجیتال امن بازار به شمار می‌آید. این رمزارز در بستر بلاک چین‌های مختلفی همچون اتریوم و ترون عرضه می‌شود و نهاد واحدی بر تمامی تراکنش‌های آن نظارت می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مهم رمزارز تتر، انطباق کامل با چهارچوب‌های مقرراتی بالادستی است. بنیاد تتر که مسئولیت عرضه این رمزارز و پایش تراکنش‌های آن بر عهده دارد، به‌طور کامل به قوانین «ضد پول‌شویی» (AML) و «شناخت مشتری» (KYC)‌ پایبند است؛ بنابراین، مجرمانی که به دنبال پول‌شویی یا مبادلات مالی غیر شفاف هستند، نمی‌توانند به‌سادگی از تتر برای پیشبرد اهداف مخرب خود استفاده کنند.


کارمزد ناچیز و سرعت بسیار زیاد تراکنش‌ها


نقل‌‌وانتقال ارزی در بستر شبکه‌های متعارف بانکی بسته به نوع انتقال ممکن است بین یک تا چهار روز به‌طور بینجامد. اگر هم تراکنشی در روزهای پایانی هفته ارسال شود، پردازش نهایی آن در اولین روز کاری هفته بعد انجام می‌شود. این تأخیر زمانی در دنیای پرسرعت امروزی مسئله‌ای نیست که به مذاق کاربران خوش بیاید.

در مقابل، تراکنش‌های تتر بسیار سریع پردازش و تأیید می‌شوند. این ویژگی‌ علاوه ‌بر اینکه راهگشای افراد در نقل‌وانتقالات بانکی است، معامله‌گران رمزارزها را می‌تواند در ذخیره سودهای حاصل از دادوستد دارایی‌ها یاری کند.

افزون بر سرعت فراوان تراکنش‌ها، تتر کارمزدهای بسیار ناچیزی از کاربران دریافت می‌کند. این کارمزدها در‌ مقایسه‌ با هزینه‌های سیستم‌های متعارف بانکی بسیار اندک هستند. برای مثال، نقل‌وانتقال ارزی از طریق سامانه سوئیفت، دست‌کم ۲۰ تا ۳۰ دلار در هر تراکنش هزینه دربر دارد.

همچنین، اگر بخواهید از طریق صرافی‌های مرسوم ارزی را حواله کنید و آن صرافی از ارز دلخواه شما پشتیبانی نکند، باید هزینه‌ای مازاد برای تبدیل ارزی از طریق بازار فارکس پرداخت کنید. این در حالی است که نقل‌وانتقال تتر میان کیف پول‌های رمزارزی، کارمزد بسیار اندکی دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا هزینه و زمان افراد در گیرودار مراودات بانکی متداول به هدر نرود.


پذیرش فراگیر


از دیگر قابلیت‌هایی تتر که آن را به دارایی امنی برای ذخیره ارزش تبدیل کرده، پذیرش فراگیر آن است. امروزه در تمامی سکوهای تبادل رمزارزی و حتی صرافی‌های سنتی، می‌توان تتر را خرید‌و‌فروش کرد. علاوه ‌بر این، تتر در‌ مقایسه‌ با دیگر رمزارزها بسیار ساده‌تر و ارزان‌تر به پول نقد تبدیل می‌شود؛ به همین دلیل، کارشناسان بسیاری از تتر به‌عنوان دروازه ورود به دنیای ارزهای دیجیتال یاد کرده‌اند.


خرید تتر از تترلند


تترلند، مرجع تخصصی مبادلات تتر و یکی از برترین سکوهای دادوستد این رمزارز پایدار در ایران است. این مجموعه در سال ۱۳۹۶ کار خود را آغاز کرد و در مدتی کوتاه توانست پذیرای هزاران کاربر و معامله‌گر رمزارزها از جای‌جای کشور باشد.

اگر برای در ‌امان‌ ماندن از تورم و حفظ ارزش سبد سرمایه‌گذاری خود به دنبال خرید تتر هستید، از خدمات مجموعه تترلند می‌توانید استفاده کنید. امنیت، شفافیت، احراز هویت آسان و سریع، نرخ تبادل یکسان، تبدیل رایگان تتر به بیش از ۱۰۰ رمزارز و قابلیت واریز بانکی با شناسه پرداخت از‌جمله مزیت‌های سکوی تبادل ارزی تترلند هستند که می‌توانند راهگشای شما در معاملات رمزارزی و حفظ ارزش دارایی‌ها باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.