کریپتو در آمریکای لاتین / آزتلان می‌خواهد آمریکای لاتین را به یکی از مراکز جدید کریپتو تبدیل کند

یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر بر پروژه‌های بلاکچینی آمریکای لاتین متمرکز شده و برای راه‌اندازی آنها تلاش می‌کند. شرکت نوظهور «آزتلان کپیتال» یک شرکت مدیریت دارایی و سرمایه دیجیتال است که روی پروژه‌های بلاکچینی سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر انجام می‌دهد.

این شرکت توسط آرماندو آگیلار و جک ساراکو رهبری می‌شود. آگیلار از کارکنان لایت شیفت کپیتال و ساراکو مؤسس چند استارتاپ بلاکچینی در منطقه است. ساراکو در آرژانتین مستقر است و در یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خوش‌نام سیلیکون‌ولی، وای‌کامبینیتور هم فعالیت می‌کند.


سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های آمریکای لاتین


به نظر می‌رسد آزتلان قصد دارد تا پایان سه‌ماهه اول، سرمایه و شرکای خود را محدود نگه دارد. این شرکت معتقد است فرصت‌ها و استارتاپ‌های آینده‌دار بسیاری در سراسر آمریکای لاتین وجود دارد، اما معمولاً این استارتاپ‌ها از سوی ایالات متحده مورد حمایت قرار نگرفته‌اند. البته این امر در مورد سایر مراکز کریپتو ازجمله آسیای جنوب شرقی و بخش‌هایی از اروپا نیز صادق است.

برخی اعتقاد دارند سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های آمریکای جنوبی و مرکزی نیازمند زحمت و تلاش زیاد برای بررسی تمام زیرساخت‌هاست. به همین دلیل به‌ندرت پیش می‌آید سرمایه‌گذاران مناطق دیگر روی استارتاپ‌های آمریکای لاتین هزینه کنند، زیرا شناخت کافی از وضعیت پروژه‌ها و استارتاپ‌های این منطقه ندارند که این مسئله سرمایه‌گذاری را سخت می‌کند.

مرسدس بیدارت، مدیر اجرایی بانک دارایی‌های دیجیتال کوییپو در یک صحبت کلی در مورد آمریکای لاتین می‌گوید: «فناوری‌های متحول‌کننده و نوظهور آمریکای لاتین، این منطقه را به مکانی عالی برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.»

او می‌افزاید: «برخی از صندوق‌های ارز دیجیتالی که در منطقه آمریکای لاتین در حال ظهور هستند، نه‌تنها برای آینده آمریکای لاتین، بلکه برای اقتصادهای نوظهور الهام‌بخش هستند.» بیدارت ادامه می‌دهد: «چندین صندوق سرمایه‌گذاری شناخته‌شده در حال سرمایه‌گذاری بر آفریقا و آمریکای لاتین هستند و نه دیگر کشورها.

این نکته نشان می‌دهد حتی اگر بحرانی در مسیر ارزهای دیجیتال به وجود بیاید، باز هم ارزهای دیجیتال می‌تواند به کشورهای ما کمک کند تا ثبات بیشتری به دست آورند یا حتی کانال‌های جدیدی در اقتصاد ما ایجاد کنند.» بر اساس داده‌های سی‌بی‌‌اینسایت، یک شرکت مطرح در زمینه تجزیه‌وتحلیل داده، در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۰۵ میلیون (۴۳ درصد) ساکنان منطقه فاقد حساب بانکی بودند.

بر اساس همین مطالعه ۱۲ درصد جمعیت جهان از چنین وضعیتی برخوردارند. ظاهراً سرمایه‌گذاران کریپتویی که نقدینگی کافی دارند، امروزه توجه بیشتری به آمریکای لاتین نشان می‌دهند. از دید آنها آمریکای لاتین پر از پروژه‌ها و سوژه‌های سودده است.


ایده آزتلان


آزتلان و شرکت‌های مشابه باور دارند که ساکنان آمریکای لاتین معمولاً با تورم فزاینده و فقدان راه‌حل‌های بانکی مشابه شهروندان سایر مناطق آمریکا درگیر هستند. به همین دلیل مردم این منطقه به شبکه‌های غیرمتمرکز روی می‌آورند. آنها معتقدند مناطقی که زیرساخت خدمات مالی سنتی را ندارند، می‌توانند مراکزی برای کریپتو باشند.

در واقع آزتلان قصد دارد پس از ارزیابی استارتاپ‌های بلاکچینی که در مراحل اولیه قرار دارند، روی آنها سرمایه‌گذاری کند. آزتلان می‌خواهد روی استارتاپ‌هایی که در مرحله پیشابذری یا بذری هستند تمرکز کند. به‌علاوه این شرکت می‌خواهد یک شبکه رمزارزی بومی متشکل از سرمایه‌گذاران خطرپذیر، توسعه‌دهندگان لایه یک و سایر فعالان کریپتویی تشکیل دهد تا جریان معاملات رمزارزی را در آمریکای لاتین راه‌اندازی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.