رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

باز هم هکرهای کره‌ای / تلاش هکرهای لازاروس کره شمالی برای برداشت سرمایه‌های هارمونی

یک گروه هکر از کره شمالی به نام «لازاروس» تلاش کرد پول‌هایی که در سال ۲۰۲۱ از شبکه‌های بلاکچینی هارمونی به سرقت رفته را منتقل کند، اما صرافی کریپتویی که برای این کار استفاده شده بود ادعا می‌کند از این انتقال جلوگیری شده است.

زک ایکس‌بی‌تی، یک کارآگاه بلاکچینی معروف می‌گوید: «در اواخر ژوئن سال ۲۰۲۲ این گروه حدود ۴۱ هزار اتریوم را با استفاده از ریلگان از صرافی‌های بایننس، اوکی‌ایکس و هوبی منتقل کرده است. ریلگان یک قرارداد هوشمند مبتنی بر اتریوم است که هویت کاربران را مخفی نگه می‌دارد.»

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در توییتی اعلام کرد که بایننس اقدام لازاروس را شناسایی کرده و با کمک صرافی هوبی در جهت مسدود کردن حساب‌ها هماهنگ شده است. به گفته ژائو، بایننس و هوبی با کمک هم توانستند ۱۲۴ بیت‌کوین (۲.۶ میلیون دلار) را بازیابی کنند؛ یعنی مقداری از اتریوم دزدیده‌شده با بیت‌کوین مبادله شده است. به گفته رهبر صرافی هوبی، جاستین سان، صرافی هوبی نیز قادر به شناسایی و جلوگیری از تلاش هکر برای پول‌شویی شده است.

هک هوریزون بریج یکی از بزرگ‌ترین هک‌های سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. هوریزون بریج؛ شبکه‌های بلاکچینی هارمونی در سال ۲۰۲۱ هک شد و حدود ۱۰۰ میلیون دلار از آن به سرقت رفت. هوریزون بریج به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های کریپتویی خود را از طریق انتقال زنجیره‌ای بین اتریوم، بایننس و هارمونی جابه‌جا کنند.

الیپتیک، یک شرکت تجزیه‌وتحلیل بلاکچین می‌گوید: «انواع مختلفی از دارایی‌های رمزنگاری‌شده ازجمله اتریوم، بایننس‌کوین، تتر، یواس‌دی‌کوین و دای از هوریزون به سرقت رفت. پس از سرقت، هکر از صرافی‌های غیرمتمرکز مختلفی برای مبادله توکن‌ها با ETH استفاده کرد که این یک تکنیک رایج بین هکرهای دیفای است.»

مجموع وجوه ازدست‌رفته از هک‌ها در سال ۲۰۲۲ بالغ‌ بر ۴.۳ میلیارد دلار کریپتو بود. این رقم نشان‌دهنده جهش ۳۷ درصدی در سرقت‌های کریپتویی نسبت به سال ۲۰۲۱ است. یکی از مهم‌ترین تهدیدهایی که منجر به این دست سرقت‌ها می‌شود، آسیب‌پذیری‌های قراردادهای هوشمند است که باید در سال ۲۰۲۳ حل شود.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/eo4i
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.