یک صرافی بی‌دروپیکر! / چطور بنیان‌گذاران نیم‌میلیارددلار از اف‌تی‌ایکس خارج کردند

رئیس جدید اف‌تی‌ایکس می‌گوید امنیت این صرافی به‌قدری ضعیف بود که بنیان‌گذاران می‌توانستند «نیم میلیارد دلار» کریپتو را بدون اینکه شناسایی شوند،‌ از آن خارج کنند. لازم به ذکر است که هر دو بنیان‌گذار صرافی اف‌تی‌ایکس به کلا‌هبرداری متهم شده‌اند.

جان جی‌ری که پس از سقوط اف‌تی‌ایکس برای نظارت و بررسی پرونده استخدام شد، روز دوشنبه ششم فوریه اظهارات مذکور را در دادگاه ورشکستگی دلاور بیان کرد. او گفت: «به معنای واقعی کلمه، صرافی اف‌تی‌ایکس ناایمن است. بنیان‌گذاران خیلی راحت می‌توانند بیایند ولت‌های نیم‌میلیارد دلاری را روی یک درایو بندانگشتی دانلود کنند و بروند و هیچ‌کس هم آنها را بازخواست نکند.»

او افزود:«اکنون ذخیره‌سازی در صرافی اف‌تی‌ایکس به‌صورت سرد انجام شده و از کلدولت یا کیف پول‌های سرد استفاده می‌شود. اما قبلاً ذخیره‌سازی به‌صورت داغ و با استفاده از هات‌ولت‌ها انجام می‌شد. از این بدتر اینکه چند نفر هم به رمز عبور ولت‌ها دسترسی داشتند.»

جی‌ری ادامه داد: «وضعیت فعلی صرافی رضایت‌بخش است و وضعیت ایمنی خوبی دارد.» سم بنکمن‌فرید، مدیرعامل قبلی صرافی اف‌تی‌ایکس از سمت خود استعفا داده و اعلام ورشکستگی کرد. او در ۱۱ نوامبر در ایالات متحده درخواست حمایت از ورشکستگی داد.

وکلای اف‌تی‌ایکس بعد از این ماجرا اعلام کردند که بنیان‌گذاران اف‌تی‌ایکس به سرمایه مردم که ۶۵ میلیارد دلار بود دسترسی داشتند و همین امر باعث شده اکنون دارایی‌های شرکت به صفر برسد. بنکمن‌فرید در ماه دسامبر دستگیر شد و به اتهاماتی ازجمله کلاهبرداری، پول‌شویی و تخلفات مالی کمپین خود اعتراف کرد. وی در دادگاه اظهار داشت که دو روز اول مسئولیتش در اف‌تی‌ایکس، جهنم محض بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.