قدم روبه‌جلوی روس‌ها / روسیه قانون ادغام بازارهای مالی با پلتفرم‌های بلاکچین را تصویب کرد

دومای دولتی روسیه، لایحه‌ای را به تصویب رسانده که به بازارهای مالی اجازه می‌دهد عملیات خود را با پلتفرم‌های بلاکچین، که ارائه‌دهنده یا مبادله‌کننده دارایی‌های مالی دیجیتال هستند، ادغام کنند. این لایحه سال گذشته توسط جمعی از اعضای دوما و سناتورهای روسیه ارائه شده بود.

قانون روسیه درخصوص ایجاد بازارهای مالی (انجام تراکنش‌های مالی با استفاده از پلتفرم‌های مالی) در تابستان ۲۰۲۲ به تصویب رسید؛ قانونی که به افراد اجازه می‌داد از طریق سیستم‌های بانکی، بیمه و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کرده و از طریق ابزارهای مالی قانونی تراکنش‌های خود را انجام دهند.

بر اساس این مصوبه، معاملات مؤسسات مالی یا عرضه‌کنندگان اوراق بهادار با افراد، توسط یک اپراتور بازار مالی تسهیل می‌شود که یک شرکت سهامی، با حداقل سرمایه ۱۰۰ میلیون روبل است. مسئولیت و فهرست این اپراتورها در اختیار بانک مرکزی روسیه (CBR) است. این مصوبه به گردانندگان بازارهای مالی اجازه نمی‌دهد فعالیت‌های خود را با مؤسسات اعتباری ادغام کنند، مگر در موارد خاص مثل سپرده‌گذاری‌های ویژه یا تأمین مالی جمعی.

به لطف لایحه جدید، استثناهای جدیدی به مصوبه مورد نظر اضافه می‌شود که دامنه فعالیت اپراتورهای پلتفرم‌های مالی را توسعه داده و ادغام با فعالیت‌های ارائه‌دهندگان دارایی‌های مالی دیجیتال را ممکن می‌سازد. این رویکرد باعث خواهد شد بسیاری از مشاغل در بازار تسهیل شده و مدل‌های کسب‌وکار جدیدی وارد بازارهای مالی نوین شوند که با تحولات دیجیتال همسو هستند.

اسبربانک و شرکت فین‌تکی لایت‌هاوس ازجمله اپراتورهای دارایی‌های مالی دیجیتال هستند که از این به بعد می‌توانند وارد تعاملات بازارهای مالی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.