رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

معرفی ریال دیجیتال ایران‌کیش / در حاشیه نهمین همایش بانکداری الکترونیک انجام شد

در جریان برگزاری اولین روز از نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، شرکت کارت اعتباری ایران‌کیش در یک کارگاه، محصول جدید خود را معرفی کرد.

ایران‌کیش و بانک تجارت در اپلیکیشن «زمرد»، امکان استفاده از ریال دیجیتال و نقل‌وانتقال‌های ریال دیجیتال را فراهم کردند. نیما رشادی، مدیر پروژه ریال دیجیتال بانک تجارت با مروری بر فرایندهای این پروژه توضیح داد: «در اپلیکیشن ما یک کیف پول وجود دارد و یک کیوآر تولید می‌کند. در واقع بین فروشنده و خریدار، معامله توسط همین کیوآر انجام می‌‌شود.»

رشادی ادامه داد: «ما در بحث بلاکچین پرایوت یکسری نود داریم که تأییدکننده تراکنش هستند و یکسری نود هم مشاهده‌گر تراکنش‌اند. بانک تجارت همین نود را فعال کرده و توانستیم ریال دیجیتال را پرزنت کنیم. ما چند کاربرد داریم؛ کیف پول که متصل به کد ملی استٰ، امکان انتقال وجود دارد، خرید شارژ موبایل، بسته اینترنت و پرداخت قبوض.

کیف پول‌ها در این فرایند تجمیع می‌شوند و همچنین با استفاده از آن می‌توان خرید انجام داد. اما مهم‌ترین ویژگی ریال دیجیتال به قرارداد هوشمند بازمی‌گردد که با آن می‌توان به‌صورت خودکار برخی از پرداخت‌ها را انجام داد.»

ریال دیجیتال نقل‌و‌انتقال‌ها را روی یک شبکه نامتمرکز انجام می‌دهد که نام این شبکه غیرمتمرکز بانک مرکزی، «برنا» است. این شبکه غیرمتمرکز در حال حاضر سه نود اصلی (که سرورهای تأییدکننده تراکنش‌ها از طریق ریال دیجیتال هستند) دارد که عبارت‌اند از: بانک تجارت، بانک ملی و بانک ملت. وقتی ریال دیجیتال از طریق کیف پول الکترونیکی اپلیکیشن انتقال داده می‌شود، تراکنش‌ها از طریق این بانک‌ها تأیید می‌شود. یکی از این نودها شرکت ایران‌کیش و مبتنی بر Hyperledger Fabric است.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/20dj
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.