رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

شیخ از فرمول ریپل پیروی می‌کند / درباره پروژه‌ای که در چندماه گذشته رشد چندبرابری داشته و خیلی‌ها به چشم قاتل سولانا به آن نگاه می‌کنند

از ابتدای سال تاکنون «Layer-1 Aptos» شاهد افزایش ۴۶۰درصدی قیمت توکن خود، یعنی APT بوده است. شبکه اثبات سهام اپتوس (Aptos) که با نام «سولانا کیلر» شناخته می‌شد، وعده ایجاد یک بلاکچین سریع و ارزان را داده که ان‌اف‌تی و دائوها، همچنین پروژه‌های دیفای می‌توانند از آن استفاده کنند، اما زمانی که در اکتبر سال گذشته راه‌اندازی شد، نتوانست موفقیت‌های چشم‌گیری داشته باشد.

بر اساس داده‌های «توکن ترمینال» در حال حاضر تنها ۵۰ توسعه‌دهنده در اپتوس فعال هستند و تعداد کاربران فعال روزانه آن در حال حاضر حدود ۳۱ هزار نفر است. به گفته دان اسمیت، تحلیلگر ارشد بلاک‌ورکز با وجود این اعداد، ارزش‌گذاری اپتوس به صورت قابل توجهی بیشتر از سایر بلاکچین‌ها مانند آوالانچ، سولانا، پلی‌گان و اپتیمیسم بوده است.

افزایش قیمت اخیر اپتوس مرتبط با فهرست‌شدن در بلاکچین صرافی غیرمتمرکز «پنکیک سوآپ» است که چند هفته پیش اتفاق افتاد. گزارش شده این صرافی در مجموع 33.26 میلیون دلار یعنی چیزی حدود۶۰ درصد از کل دارایی این پروژه را در گردش دارد.

اسمیت اذعان داشت: «فقدان توسعه در نقدینگی زنجیره‌ای آشکار است که عمدتاً در DEX غیربومی پنکیک‌سوآپ به شکل توکن‌های غیربومی مانند USDC، BUSD، WETH قرار دارد.» در مقابل، پروژه‌هایی مانند Fuel یا zkSync مجموعه‌ای از شبکه‌های آزمایشی را با توسعه‌دهندگانی که قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی در حال ساخت روی شبکه خود هستند، اجرا می‌کنند. اسمیت در این‌باره گفته است: «این موضوع اجتماعی از توسعه‌دهندگان و کاربران قبل از راه‌اندازی توکن ایجاد می‌کند که طبیعتاً فرایندی اخلاقی‌تر است.»

پس چرا شبکه‌ای با تعداد کمی از کاربران و توسعه‌دهندگان شاهد افزایش عظیمی در قیمت توکن خود هستند؟

افزایش قیمت اپتوس به موازات آغاز «هفته نهادین بلاکچین‌» (Xangle) در کره جنوبی است؛ جایی که این پروژه به‌شدت تبلیغ می‌شود.

در واقع تمرکز اپتوس بر بازار کره جنوبی همیشه عمدی بوده است. یکی از کاربران توییتر با نام مستعار «دیتاراکس» در یکسری توییت‌ها اشاره کرد که این شرکت نسخه کره‌ای از وایت‌پیپر خود را منتشر کرده و در نوامبر سال گذشته با شرکت بازی‌سازی کروه‌ای «Npixel» برای راه‌اندازی «متاپیکسل» شریک شده است.

دیتاراکس در ادامه بیان کرد که این پروژه در حال آماده‌شدن برای راه‌اندازی هکاتون تور جهانی خود در سئول است. همچنین اپتوس در تاریخ یکم تا سوم فوریه 2023 در چهار شهر هکاتون تور جهانی داشت. «مارکوس ثیلن»، رئیس تحقیقات و استراتژی در ماتریکسپورت در گزارشی بیان کرده این شتاب یادآور عملکرد ریپل در سال ۲۰۱۷ است.

این کارشناس همچنین اذعان داشت: ««ماتریس روی هدف» ما را به یاد «XRP Ripple» می‌اندازد که ۵۰ درصد از حجم معاملات خود را با سرمایه‌گذاران خرد کره‌ای در اوج سال ۲۰۱۷ آغاز کرد؛ زمانی که این توکن در عرض چند هفته ۱۰ برابر شد. احتمالاً بسیاری از معامله‌گران در ادامه به دنبال کم‌کردن APT خواهند بود.» همچنین وی خاطر نشان کرد:

«بزرگ‌ترین حجم از بای‌بیت برای اپتوس است که تخمین زده می‌شود منبع ترافیک وب آن از روسیه با ۱۹ درصد و کره با ۱۴ درصد باشد.»

محمد شیخ (معروف به مو) هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل اپتوس است که این روزها تبدیل به یکی از چهره‌های معروف رمزارزی شده است. کسی که وقتی توکن اپتوس توزیع شد در پاسخ به نقدهای زیادی که درباره شیوه این کار انجام شده بود، نقدها را نپذیرفت و تأکید کرد توکن‌های اپتوس منصفانه و درست توزیع شده و شک و شبهه‌ای نمی‌توان به آن وارد کرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/eb40
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.