رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

برنامه‌ریزی بلندمدت صرافی‌های هند / نگاهی به اکوسیستم رمزارزی هندی‌ها

دولت هند با معامله ارزهای دیجیتال سر ستیز دارد و همین امر موجب فرار معامله‌گران روزانه رمزارز شده است. صرافی‌های رمزارز هند برای مقابله با اقدامات دولت در حال تلاش هستند تا با استفاده از مجموعه‌‌ای از محصولات مختلف سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار جدیدی را راه‌اندازی کنند. صرافی‌های رمزارز هندوستان در حال تعریف مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت […]

دولت هند با معامله ارزهای دیجیتال سر ستیز دارد و همین امر موجب فرار معامله‌گران روزانه رمزارز شده است. صرافی‌های رمزارز هند برای مقابله با اقدامات دولت در حال تلاش هستند تا با استفاده از مجموعه‌‌ای از محصولات مختلف سرمایه‌گذاری، کسب‌وکار جدیدی را راه‌اندازی کنند. صرافی‌های رمزارز هندوستان در حال تعریف مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هستند تا با کاهش ارزش رمزارز مقابله کنند؛ چراکه مالیات بر معامله رمزارز معامله‌گران روزانه را فراری داده است.

یکی از این ‌محصولات سرمایه‌گذاری استیکینگ برای کسب سود از سپرده‌های رمزارز است. محصول دیگر توابع میانگین هزینه دلار است که برای کنار گذاشتن سرمایه به‌منظور خرید رمزارز در تاریخ‌های تعیین‌شده و ثابت کاربرد دارد. صرافی مستقر در بمبئی به نام کوین‌دی‌سی‌ایکس (CoinDCX) که نخستین یونیکورن رمزارز هندوستان است، در هفته گذشته یک کیف پول برای تلفن همراه به نام اوکتو (Okto) معرفی کرد تا به مجموعه‌ای از برنامه‌های مالی غیرمتمرکز دسترسی دهد.

«آمانجوت مالهوترا» (Amanjot Malhotra)، مدیر صرافی ارز دیجیتال بیتای (Bitay) در هند که مرکز آن در ترکیه واقع است، گفت: «شرایط کنونی هند به نفع محصولات سرمایه‌گذاری بلندمدت است. بیتای و صرافی‌های فعال دیگر در هند، از ابتدای آوریل که دولت مالیات ثابت 30درصدی بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال وضع کرد، مدل‌های کسب‌وکار خود را تغییر داده‌اند. پس از آن، یک درصد کسر مالیات در مبدأ (TDS) بر تمام تراکنش‌های رمزارز بالای 10 هزار روپیه هندی (126 دلار آمریکا) اعمال شد.»

مالهوترا در پاسخ ایمیلی به سؤالات فورکاست (Forkast) گفت که این کسر مالیات در مبدأ معاملات اسکالپ یا ذره‌ای را کاهش داده است؛ زیرا این معاملات در عرض چند ثانیه یا دقیقه برای سود بردن از تغییرات قیمتی کوچک انجام می‌شود و پرداخت یک درصد مالیات برای هر معامله سرمایه فرد را از میان می‌برد، اما در سرمایه‌گذاری بلندمدت کسر مالیات در مبدأ به میزان یک درصد اهمیتی ندارد.

بر اساس یافته‌های پژوهشگر رمزارز در سایت کریباکو (Crebaco)، پس از اعمال مالیات 30درصدی از ابتدای آوریل 2022، حجم معاملات در صرافی‌های هند تا 70 درصد کاهش پیدا کرد. مالیات سنگین و نظارت باعث شده بعضی از شرکت‌های رمزنگاری از هند به دوبی و سنگاپور نقل مکان کنند، اما بعضی دیگر از این شرکت‌ها و صرافی‌ها روی خدمات جدید تمرکز کرده‌اند. «سابهاش چاندرا گارگ» (Subhash Chandra Garg)، وزیر سابق دارایی هند و نویسنده کتاب «رؤیای 10 تریلیونی» گفت که مطمئن نیست راهبرد جدید این صرافی‌ها برای عرضه محصولات جدید سرمایه‌گذاری در رمزارز کارآمد باشد. به نظر او برنامه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت برای سهام و محصولات مالی دیگر موفقیت‌آمیز بوده است، اما اگر ابزار اساسی سرمایه‌گذاری (در اینجا رمزارز) اعتماد ایجاد نکند، بعید است که ارائه این محصولات بلندمدت تغییری در این وضعیت ایجاد کند.

اما این دیدگاه مانع تلاش صرافی‌های هند نشده است. کوین‌دی‌سی‌ایکس در ماه می یک محصول سودآور را معرفی کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد که از سپرده ارز دیجیتال سود به دست آورند. «مینال توکرال» (Minal Thukral) گفت که 13 درصد از کاربران فعال این صرافی روی این محصول سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او به فورکاست گفت این صرافی قصد دارد که محصولاتی مثل «ییلد فارمینگ» در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را پیرامون استیکینگ، وام‌دادن و استقراض غیرمتمرکز معرفی کند تا کاربران گزینه‌های بیشتری در اختیار داشته باشند.

توکرال گفت که این صرافی مجموعاً 15 میلیون کاربر ثبت‌نام‌شده دارد که 2.5 میلیون از آنها کاربر فعال هستند. به گفته وی حجم معاملات صرافی کاهش پیدا کرده، اما جزئیات بیشتری را بیان نکرد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/fj9e
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.