رمزارز
رسانه بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران

غیر از میکرواستراتژی چه کسی بیت‌کوین می‌خرد؟ / همه نگران کاهش قیمت‌ ارزهای دیجیتال هستند

حتی وضعیت خرسی بازار هم نمی‌تواند برخی شرکت‌ها را متوقف کند. شرکت میکرواستراتژی یکی از شرکت‌هایی است که در زمان رکود بازار نه‌تنها از خرید ارزهای دیجیتال دست نکشید، بلکه میزان خرید خود را بیشتر هم کرد. جالب است حتی شرکت‌هایی که ذخیره قابل ‌توجهی از بیت‌کوین داشتند، در زمان ریزش بازار دست به چنین کاری نزدند.

«مایکل سیلر»، رئیس اجرایی‌میکرواستراتژی گفت: «میکرواستراتژی آخرین‌بار 301 بیت‌کوین به ارزش شش میلیون دلار خرید.» میکرواستراتژی قبل از این اقدام، موفق به جذب یک سرمایه 500 میلیون دلاری شده بود. با احتساب 301 بیت‌کوینی که آخرین‌بار خریداری کرد، در حال حاضر میکرواستراتژی 130 هزار بیت‌کوین دارد.

بیت‌کوین بعدازظهر سه‌شنبه بیستم سپتامبر در نیویورک حدود 18.900 دلار معامله شد که ارزش زرادخانه بیت‌کوین میکرواستراتژی را به 2.5 میلیارد دلار می‌رساند. در واقع این شرکت در سه‌ماهه دوم سال متحمل ضرر 1.1 میلیارد دلاری شد که به‌دلیل کاهش ارزش دارایی‌های دیجیتال بود.


عواقب کاهش ارزش رمزارزها نگران‌کننده است


«جاش اولزویچ»، رئیس تحقیقات در صندوق سرمایه‌گذاری والکری به بلاک‌ورکز گفت: «با اینکه شرکت‌ها می‌توانند به ارزهای دیجیتال نگاه بلندمدت داشته باشند، ولی روند کاهشی قیمت رمزارزها و زیان ناشی از آن نگران‌کننده است.» زیان ناشی از کاهش ارزش زمانی رخ می‌دهد که قیمت منصفانه بیت‌کوین کمتر از ارزش دفتری آن شود. اولزویچ در مورد زیان ناشی از کاهش ارزش گفت: «اگر گزارش‌های هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) تعدیل و ضررهای ناشی از کاهش قیمت دارایی‌های دیجیتال منتخبی مثل بیت‌کوین برداشته شوند، احتمالاً پذیرش بیت‌کوین از سمت شرکت‌ها افزایش می‌یابد.»


آیا شرکت‌های دیگری هم بیت‌کوین می‌خرند؟


با اینکه میکرواستراتژی همچنان در حال خرید بیت‌کوین است و حتی بعد از شکایت دادستان عمومی واشنگتن علیه سیلر، مصمم‌تر از قبل به خرید بیت‌کوین ادامه می‌دهد، اما شرکت‌های دیگر از خرید بیت‌کوین در شرایط فعلی اجتناب می‌کنند. برای مثال شرکت تسلا 75 درصد از بیت‌کوین‌های خود را فروخته است. این شرکت اکنون 10.800 بیت‌کوین دارد که ارزش فعلی آنها نسبت به زمان خرید تقریباً 270 درصد کاهش‌ یافته است. البته ایلان ماسک در مورد فروش بیت‌کوین‌های تسلا می‌گوید که این اقدام نباید به‌عنوان حکمی علیه بیت‌کوین تلقی شود و تسلا در آینده بیت‌کوین‌های خود را افزایش خواهد داد.

با این ‌حال برخی معتقدند که تسلا حداقل تا یک سال آینده دست به خرید بیت‌کوین نمی‌زند. در واقع در وهله اول خرید بیت‌کوین توسط تسلا تلاشی در جهت پذیرش این ارز دیجیتال در سیستم پرداخت شرکت بود. اگر تسلا تصمیم بگیرد که در آینده دوباره این اقدام را از سر بگیرد، ممکن است بیت‌کوین بیشتری نسبت به قبل بخرد.

شرکت بلاک یا همان اسکوئر سابق هم در حال حاضر هشت هزار بیت‌کوین دارد. این شرکت که در سه‌ماهه چهارم 2020 و سه‌ماهه اول 2021 به‌ترتیب 50 و 170 میلیون دلار بیت‌کوین خریداری کرده بود، در سه‌ماهه دوم سال 2022 به علت ریزش قیمت بیت‌کوین 36 میلیون دلار از دست داد.

لینک کوتاه: https://ramzarzmedia.com/fqg5
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.